دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1397 - 18:55
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به آنا خبرداد؛

جمع‌بندی موارد استنکاف و نقض قانون توسط دولت در فراکسیون نمایندگان ولایی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از جلسه فردای فراکسیون متبوعش، به‌منظور جمع‌بندی محتوای استنکاف و نقض قانون در دولت خبرداد.
کد خبر : 308217

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره موضوع نشست فردای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، اظهار کرد: جلسه روز یکشنبه فراکسیون به‌صورت تخصصی، به موضوع استنکاف و نقض قانون در دولت خواهد پرداخت.


وی اضافه کرد: معتقدیم استنکاف و نقض قانون صورت گرفته است و موضوع باید به قوه قضائیه ارجاع شود؛ بنابراین برای جمع‌بندی موارد استنکاف و نقض قانون و ارجاع به قوه‌قضائیه تشکیل جلسه می‌دهیم.


به گزارش آنا، بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس پیش از این دربارۀ تعیین تکلیف سؤال از رئیس‌جمهور به آنا گفته بود، برداشتی که وجود دارد این است که سؤال‌ها باید با قوانین موضوعه مطابقت پیدا کنند و اگر مشخص شد استنکاف یا نقض قانون صورت گرفته، به قوه‌قضائیه ارجاع شود.


سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه موضوع باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع ممکن است هیأت رئیسه، کمیته ویژه‌ای تشکیل دهد یا آن را برای بررسی به کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ارجاع کند.


نعمتی با بیان اینکه لازم است نظر حقوقدانان مجلس و معاونت قوانین هم گرفته شود، خاطرنشان کرد: چهار سؤال با چهار محور مختلف و قوانین خاص خودش در مجلس مطرح شد که باید مطابق قانون برنامه و بودجه سال جاری بررسی شده و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.


وی تأکید کرد: این موضوع در جلسه روز یکشنبه هیأت مدیره مجلس مطرح و پیرامون آن تصمیم‌‌گیری می‌شود.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته