دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس؛

کتاب رازهای مغناطیس منتشر شد

کتاب «رازهای مغناطیس (آموزش مغناطیس برای کودکان)»در کارگروه طرح ملی کودک رایان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تألیف و منتشر شد.
کد خبر : 308132

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، کتاب رازهای مغناطیس که در آن به آموزش علم مغناطیس به کودکان و آشنایی با کاربرد آهن‌ربا در زندگی و صنعت پرداخته شده است به همت شرکت ایده‌پردازان جوان پارسی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس تالیف و منتشر شد.


محمدحسن محمدپور مدیرعامل شرکت ایده‌پردازان جوان پارسی و رئیس کارگروه نویسندگان این طرح درباره این کتاب گفت: «با توجه به کاربردهای گوناگون علم مغناطیس در صنعت و بالابردن درک مفاهیم الکتریسیته برای کودکان، تالیف این کتاب از سوی کارگروهی متخصص یک سال به طول انجامیده که در آن توانسته با بیان ساده‌ای از علم مغناطیس و انجام آزمایش‌هایی ایمن، آسان‌سازی درک رازهای مغناطیس به صورت علمی و عملی در این زمینه فعالیت چشمگیری کند.»


وی افزود: «در بسیاری از اسباب‌بازی‌ها و لوازم خانگی (از قبیل تلفن، بلندگو، یخچال و غیره) که روزانه کودک آنها را مشاهده می‌کند از آهن‌ربا استفاده شده که ممکن است کودکان به کاربرد آهن‌ربا در آنها توجهی نکنند. کودکان پس از مطالعه‌ این کتاب از برخی نیروهای طبیعت که روزانه در زندگی خود لمس می‌کنند، درک درست‌تری خواهند داشت.»



محمدپور در پاسخ به اینکه آیا کتاب مشابهی برای کودکان در این باره وجود دارد یا خیر، توضیح داد که برای سنین نوجوانی چند کتاب ترجمه شده است که هیچ‌کدام از آنها برای آموزش به کودکان مناسب نیست. مشکل اصلی و اساسی این کتاب‌ها آن است که محدودیت‌های آموزشی موجود در مدارس کشور در تالیف آنها در نظر گرفته نشده است.


به گفته وی، کارگروه طرح ملی کودک رایان، علاوه بر ساده‌سازی مفاهیم برای کودکان با زبانی ساده و قابل فهم به کاربرد علوم در محیط‌های واقعی زندگی و صنعت پرداخته‌اند.


مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس افزود: «کارگروه ما متشکل از استادان دانشگاه، کارمندان و بازنشستگان صنعت و دانشجویانِ مشتاق بوده و سعی کرده‌ایم با بررسی جامع بسیاری از وسایل، شامل 30 آزمایش (مثال کاربردی برای یادگیری مفهوم) و 12 اندیشه (مثال کاربردی برای ارتباط‌دهی مفاهیم با زندگی و صنعت) به‌خوبی در آن گنجانده شده باشد.»



محمدپور ابراز امیدواری کرد که نتیجه کلیات این کتاب برای کودکان سنین 6 تا 12 سال مورد استفاده عموم قرار گیرد و بتواند به‌عنوان کتاب مرجعِ دوره‌ آموزشی در مدارس و آموزشگاه‌ها تدریس شود تا بتوان شالوده علومی همچون الکتریسیته و مغناطیس را به کودکان آموزش دهیم.»


علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب به فروشگاه کودک رایان به آدرس اینترنتی https://kidscomshop.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته