دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1397 - 10:54
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری مطرح کرد؛

اعزام 7 هزار و 14 گروه جهادی به سراسر کشور در رزمایش اقتدار عاشورایی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تشریح فعالیت‌های جهادی در قالب رزمایش‌ اقتدار عاشورایی گفت: 7 هزار و 14 گروه جهادی به سراسر کشور اعزام خواهد شد.
کد خبر : 308054

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ پاسدار بسیجی غلامحسین غیب‌پرور در نشست خبری «رزمایش‌های سراسری اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله 2»، که صبح امروز برگزار شد، گفت: 38 سال از دوران دفاع مقدس گذشت و امسال هفته دفاع مقدس را در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌کنیم، انقلابی که فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است و یک روز از عمر با برکت آن بدون دشمنی و دسیسه مستکبران عالم، سپری نشده است، این‌ را دوست و دشمن اذعان دارند و ایستادگی در برابر این دشمنی‌ها را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی بیان می‌کنند.


وی ادامه داد: بسیج در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نیازمند آن بود که یک کار نو انجام دهد و برگزاری رزمایش‌های سراسری اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله 2، در این راستا انجام خواهد شد.


غیب‌پرور تصریح کرد: عملیات بزرگ بسیج از 9 شهریور آغاز شده و مرحله اول آن تا 29 شهریور به‌طول می‌انجامد و مرحله دوم آن هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.


وی امیدبخشی به مردم، مأیوس کردن دشمن و اعلام آمادگی بسیج برای تعامل با تمامی دستگاه‌ها را از اهداف این رزمایش برشمرد و گفت: القای این حقیقت به نیروهای بسیجی که می‌توانند در سرنوشت کشور مؤثر باشند نیز از دیگر اهداف این رزمایش عظیم است.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور سپاه محمد رسول‌الله در سال‌های دفاع از کشور، ادامه داد: رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله 2 مشابه همان سپاهی است که در زمان دفاع مقدس اتفاق افتاد.


وی با بیان این مطلب که این رزمایش در دو بخش انجام خواهد شد، گفت: یک بخش مهم از کار اعزام هم‌زمان گروه‌های جهادی به سراسر کشور هست و در این راستا 7 هزار و 14 گروه جهادی به تعداد 150 هزار نفر از 9 شهریور در سراسر کشور، کارهای جهادی خود را آغاز کرده‌اند و اتفاق‌های بسیار خوبی ظرف 24 ساعت گذشته رخ داده است. به‌ عنوان مثال در منطقه خمینی‌ شهر استان هرمزگان فقط 100 پزشک که اکثر آن‌ها دندان‌پزشک هستند، در خراسان شمالی بیش از 4 هزار نفر به 45 محله حاشیه شهرهای این استان در قالب 212 گروه جهادی، ارسال شده‌اند و این‌ها فقط گوشه‌ای از این خدمات جهادی هستند.


رئیس سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: در حاشیه شهر مقدس مشهد هم حدود 10 هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده‌ و حدود 25 هزار بسته دیگر ظرف چند روز آینده توزیع خواهند شد.


غیب‌پرور به بخش دوم رزمایش پرداخت و گفت: به جهت اطمینان از امنیت درونی کشور، هم‌زمان رزمایش هزار گردان بیت‌المقدس از دیروز در سه استان قم، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و امروز نوبت استان زنجان و خراسان شمالی است و به ترتیب تا روز 29 شهریور ادامه می‌یابد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بعد از 29 شهریور به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و رژه 31 شهریور، یک توقف سه تا چهار روز در استان‌ها خواهیم داشت تا در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس حضور سازمان‌یافته بیش از 700 هزار نیروی بسیجی را در میادین شهرهای بزرگ را شاهد باشیم.


وی افزود: نظام اسلامی به‌وجود بسیج ده‌ها میلیونی مفتخر است، اما در این مقطع تصمیم گرفتیم که بیش از 700 هزار نفر بسیجی سازمان‌یافته و دارای تشکل در 32 سپاه استانی و در مراکز استان‌ها در یک روز خاص تجمع کنند که اوج این تجمع در تهران خواهد بود و حدود 100 هزار نفر در تجمع استان تهران شرکت خواهند کرد؛ لذا امیدواریم که رزمایش نقطه قوتی برای نظام، انقلاب اسلامی و مردم عزیر باشد.


رئیس‌ سازمان بسیج مستضعفین شعار این رزمایش را «وحدت و پیشرفت» معرفی کرد و گفت: زمانی‌که مشکل‌هایی متوجه کشور می‌شود فارغ از نگاه‌های سیاسی، همه ایرانی‌ها با وحدت خواهند توانست از انقلاب و کشور دفاع کنند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

برچسب ها: سردار غیب پرور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته