دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1397 - 15:38
نماینده خانه طلاب تهران در سخنان پیش از خطبه:

مردم اندیشه و سرمایه خود را برای رونق تولید و اقتصاد به بازار بیاورند

نماینده خانه طلاب تهران گفت: مردم اندیشه، ابتکار و سرمایه خود را برای رونق تولید و اقتصاد به بازار آورده و از دشمن و تهدید و تحریم نترسند.
کد خبر : 307968

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین امید فشندی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ملت ایران که اصلی‌ترین شعارهایش استقلال، آزادی، امنیت و ارتقای علم، آگاهی، معنویت، افزایش رفاه و عدالت اجتماعی بوده در آستانه دهه پنجم از رشد خود با چالش‌هایی روبروست، گفت: ریشه اصلی مشکلات کشور را باید در اختلاف دو بینش میان مسئولان نظام جستجو کرد که از اول انقلاب تا امروز بوده است.


وی با اشاره به سخنان شهید بهشتی اضافه کرد: اگر این دو بینش در اداره امور جمهوری اسلامی ادامه یابد نه کارهای جاری سروسامان پیدا می‌کند و نه مشکلات موجود دینی، فرهنگی، اخلاق اجتماعی و اقتصادی مردم رنج دیده و ایثارگر، با سرعت و قاطعیت حل می‌شود و نه می‌توان برای آینده طرح‌های اصیل و اسلامی ریخت و به مرحله عمل در آورد.


نماینده خانه طلاب تهران تصریح کرد: یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت پویا و در عین حال پایبند به وحی و کتاب و سنت بوده و بینش دیگر در پی اندیشه‌های بینابین و ناظر بر فرهنگ غرب بریده از فکر و فقه اسلام ناب است.


فشندی اضافه کرد: بینش اول در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای نرم و سخت علیه نظام اسلامی، سخت به توکل برخدا و مردم و ظرفیت‌های درونی تکیه دارد و بینش دیگر به جای اتکا بر تدبیر و مجاهدت و مقاومت، به اسم اعتدال و عقلانیت به سازش و مذاکره با ابرقدرت‌ها و تعامل با نظام سلطه می‌پردازند.


وی با اشاره به تقابل دو بینش در انقلاب گفت: بینش اول به سبکی برای زندگی مردم می‌اندیشد که در عین پیشرفت همه جانبه، به حفظ میراث فکری و فرهنگی و هویت اصیل اسلامی این مردم بینجامد در مقابل بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‌های آن، جامعه را به بی‌هویتی مقابل فرهنگ غرب و هضم ارزش‌های بیگانه از اسلام می‌کشاند.


این طلبه جوان با بیان اینکه نظر ما این است که رشد کمی و کیفی دارندگان بینش اول، اسلام فقاهتی و خط اصیل امام به لطف الهی امروز به آن درجه رسیده است که نهادهای کشوری و لشکری به وسیله صاحبان این نوع بینش اداره شود، گفت: توصیه‌های طلاب جوان به مردم و مسئولان و جریان‌های سیاسی این است که شما مردم نجیب و رشید با این هویت توحیدی غنی که سال‌هاست با صبر و تقوای جمعی بالیده‌اید و قواعد نظام سلطه را به لرزه انداخته‌اید، بدانید تا زمانی این انقلاب، اسلامی و مسئولان آن، انقلابی می‌مانند که شما همیشه در صحنه باشید و فقط به شرکت در انتخابات قناعت نکنید.


نماینده خانه طلاب تهران خطاب به مردم توصیه کرد: با اتحاد و برادری به فکر هم باشید و اندیشه و ابتکار و سرمایه خود را برای رونق تولید و اقتصاد به بازار آورده و از دشمن، تهدید و تحریم او نترسید، بلکه از خودباختگی، بی‌تدبیری و تنبلی مسئولان و یا از بی‌نظمی، اسراف و بی‌توجهی به کار و کالای ایرانی بترسید.


فشندی با بیان اینکه شک نکنید که تنها راه پیشرفت مادی و معنوی این مملکت ادامه انقلابی است که به نام خدا آغاز کرده‌اید، گفت: از مراجع عظام و علمای بلاد و امامان جمعه و نخبگان حوزه و دانشگاه بخواهید همچون گذشته هدایتگر شما به سوی آینده و زبان گویای دردها و دغدغه‌های شما برای مسئولان شهری و کشوری باشند.


وی خطاب به مسئولان و جریان‌‌های سیاسی گفت: بدانید که جایگاهی که در آن هستید، نه طعمه، بلکه امانتی الهی در دستان شماست. بنابراین نه انتصاب از جانب رهبر و نه انتخاب توسط مردم نباید بهانه‌ای برای کم‌کاری و عافیت طلبی، یا منفعت‌گرایی و ناکارآمدی و نادیده گرفتن سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی و خدشه به هویت این مردم نجیب و با ریشه باشد.


سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران اضافه کرد: باور داشته باشید تنها راه تحقق آرمان‌های انقلاب و کارآمدی نظام اسلامی و رسیدن به امنیت، پیشرفت و استقلال پایدار، اتصال به مکتب امام و اتکا به نیروی عظیم انسانی جوان درون کشور است، لذا اینقدر به بهانه توسعه، به تاریخ و فرهنگ این ملت پشت پا نزنید و به اسم تدبیر، تخصص و تجربه، از ظرفیت الهی و عظیم توده‌های مردم غافل نشوید. حلقه‌های بسته و فرسوده مدیریتی را پاره کنید و عرصه را برای نقش آفرینی نیروهای جوان و مؤمن انقلابی باز کنید.


وی ادامه داد: تا زمانی که علی (ع) و سیره عادلانه او در حکومتداری در ذهن این مردم است، هیچگاه نمی‌پذیرند مسئولان نظام علوی و خانواده ایشان مانند معاویه و کارگزاران اموری و عباسی زندگی کنند.


فشندی با بیان اینکه متأسفانه برخی مسئولان به جای رزمایش خدمت، برای عدالت و پیشرفت این سرزمین، مانور اشرافیت راه انداخته‌اند، تاکید کرد: محال است مسئولان میلیاردی با حقوق‌های نجومی رنج مردم محروم و مشکلات توده‌های کارمند و کارگر را بفهمند.


فشندی با خطاب قرار دادن قوه‌قضائیه گفت: ملت انتظار اقتدار عادلانه و به موقع در برخورد با رانت‌خواری، فساد، اختلاس، احتکار و حراج بیت‌المال مسلمین دارد، مبادا پرداختن به خورده مجرمان موجب غفلت از مفسدان کلان و نفوذی در دستگاه‌های سیاست‌گذار و اجرایی شود!


وی خطاب به مجلس شورای اسلامی هم گفت: شما باید عاقله نخبگانِ انقلابی این مردم و عقل جمعی و چشم نافذ این ملت باشید، قوانین درون‌زا و شفاف برای مشارکت حداکثری مردم و نخبگان در روند اجرایی کشور تصویب کنید و به جای تصویب اسناد بین‌المللی و امضای سند بردگی صهیونیست جهانی، به سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی و قانون‌گذاری بر اساس هویت ملی و دینی این ملت پایبند باشید.


این طلبه جوان مسئولان دولت را هم خطاب قرار داد و اضافه کرد: از تجارب پنج سال گذشته عبرت بگیرید و تا پیش از آنکه بیش از این باعث ناامیدی مردم شوید، در برخی تدابیر خود تجدید نظر کنید! چاره حل مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها را از درون همین مملکت بجویید و باور بیشتری به نیروی مردم و یاری خدا داشته و در پی تحقق امامت متقین در جامعه باشید.


وی ادامه داد: تیم اقتصادی متخصص، مجاهد و معتقد به اقتصاد مقاومتی، ثبات اقتصادی و رعایت عدالت و منافع بلند مدت ملی در توزیع ارز و سکه و تأمین کالاهای اساسی و جلوگیری از افزایش افسارگسیختگی قیمت‌ها و حمایت فوری از طبقه محروم و متوسط را در دستور کار قرار دهید.


نماینده خانه طلاب تهران اضافه کرد: تمام جریان‌های سیاسی بدانند که بلوغ سیاسی مردم از مرزبندی میان اصول، اصلاح، اعتدال و بهار فراتر است. اصلاحات نه شعاری برای شالوده شکنی، که باید راهی برای ارتقای قوانین ناکارآمد و تغییر ساختارهای پوسیده و سنت‌های غلط باشد و اصولگرایی نه جمود و تحجر،‌ بلکه اتکا به مبانی انقلابی و مکتب امام(ره) برای پیشرفت کشور باشد.


وی با بیان اینکه عمیقا از مجلس خبرگان رهبری خصوصا هیأت اندیشه‌ورز آن می‌خواهیم به عنوان عالی‌ترین نهاد و نماد عقل و فقاهت جمعی، سران سه قوه و سایر نهادها را مورد بازخواست قرار داده و بر مبنای آرمان‌های انقلاب، مکتب امام و فرمان‌های رهبری از ایشان مطالبه کنند و در صورت لزوم در صلاحیت ایشان برای تصدی پست‌ها تجدید نظر کنند. اینگونه می‌توان مایه آرامش و سکینه الهی بر قلب‌های پرآشوب مردم شد.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته