دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1397 - 14:01
ظریف:

هیچ کشور ثالثی نمی‌تواند بر روابط تهران و اسلام‌آباد تأثیر منفی بگذارد

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به اسلام‌آباد در دیدار با همتای پاکستانی خود گفت: هیچ کشور ثالثی نمی‌تواند بر روابط تهران و اسلام‌آباد تأثیر منفی بگذارد.
کد خبر : 307952

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف ظهر امروز در پاکستان به دیدار ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش این کشور رفت.


دو طرف در این دیدار درباره همکاری‌های نظامی، مقابله با تروریسم، ارتقای بیشتر همکاری‌ها برای حفظ امنیت مرزهای دو کشور و نیز همکاری‌های منطقه‌ای گفتگو و تبادل‌نظر کردند.


ظریف بعد از این دیدار به دیدار مخدوم‌‌شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود رفت.


وی در این دیدار پاکستان را همسایه‌ای مهم برای ایران دانست که برای توسعه روابط با آن هیچ محدودیتی وجود ندارد.


وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه هیچ کشور ثالثی نمی‌تواند بر روابط تهران و اسلام‌آباد تأثیر منفی بگذارد، بر توسعه و ارتقای روابط دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و مجامع بین‌المللی و همکاری‌های دو کشور در زمینه حفظ امنیت مرزها، همکاری بنادر چابهار و گوادر، بازارهای مرزی، همکاری‌های بانکی و پایه‌گذاری رژیم تعرفه‌ای میان دو کشور تأکید کرد.


مخدوم‌شاه محمود قریشی نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط دو کشور همسایه خواستار رفع هرگونه موانع با هدف تعمیق و گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف شد.


دو طرف همچنین بر همکاری و حمایت از مواضع دو کشور در موضوعات جهان اسلام تأکید کردند.


وزیر امور خارجه کشورمان پس از این دیدار در ضیافت ناهار همتای خود شرکت کرد.


انتهای پیام/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته