دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

مرگ سالانه ۱۶ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای/ ناایمنی خودروها و جاده‌ها مهمترین عامل افزایش تلفات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت بدون تردید بر کیفیت خودروها نیز تأثیرگذار است، در صورت کم‌کاری در ارتقاء کیفیت خودروها باید شاهد صدمات جسمی و مالی و جانی برای مردم باشیم.
کد خبر : 307767

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، رسول خضری در رابطه با کیفیت بد خودروهای ساخت داخل گفت: خودروهایمان قبل از تحریم‌ها نیز کیفیت چندانی نداشت، بیشترین آمار تلفات جاده‌ای در ایران به دلیل عدم کیفیت خودروها در سیستم ترمز و مباحث ایمنی یا آتش‌سوزی، غیراستاندارد بودن و یا نبود ایربگ است. افزایش قیمت بدون تردید بر کیفیت خودروها نیز تاثیرگذار است و در صورت کم کاری در ارتقاء کیفیت خودروها باید شاهد صدمات جسمی و مالی و جانی برای مردم باشیم.


وی، با اشاره به عدم افزایش ایمنی و کیفیت خودروهای داخلی در طول چند دهه فعالیت، گفت: ما یک کشور صنعتی در حوزه خودروسازی نیستیم و باید تمرکز کشور بر تولید محصولاتی باشد که در آن تبحر دارد. به عنوان مثال در حوزه گردشگری جزء 10 کشور برتر دنیا هستیم، اما در حوزه‌های میراث فرهنگی و جاذبه‌های توریستی هیچ کاری نکردیم وتنها از پنج درصد ظرفیتمان استفاده کرده‌ایم. در حوزه کشاورزی نیز می‌توانستیم شاهد محصولات کشاورزی باکیفیت بر اساس وضعیت اقلیمی خودمان باشیم.


نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس، افزود: برای خارج شدن از این وضعیت باید وزارتخانه‌هایمان را تغییر دهیم. وزارت صنعت، معدن و تجارت سه وزارتخانه است که اصلاً باهم هم‌خوانی ندارد، در گذشته وزارت صنعت و صنایع سبک و سنگین وزیر مجزا داشت، تجارت و معدن نیز هرکدام یک وزیر می‌خواهد، کار سه وزارتخانه را در حال حاضر یک وزیر انجام می‌دهد برای همین است که در صنایع به‌ویژه خودروسازی پیشرفت نداریم.


خضری با اشاره به استیضاح وزیران و طرح سؤال از رئیس‌جمهور، گفت: اوضاع نابسامان وزارتخانه‌ها باعث می‌شود، هر وزیری که به مجلس می‌آید رأی نیاورد، در واقع حرف مردم را مجلس می‌زند و به‌نوعی پیام را به گوش قوه مجریه می‌رساند که روشتان درست نیست و ساختار سیاست‌ها باید تغییر کند.


وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم بهترین تیم کارشناسی را داشته باشیم و کشورهای موفق دنیا را در حوزه صنعت و خودروسازی الگو قرار دهیم، ما در کشورمان به R&D یا تحقیق و توسعه اهمیت نمی‌دهیم، در کشورهای اروپایی و صنعتی بیش از 20 درصد اعتباراتشان را به این بخش اختصاص می‌دهند، ما برای R&D برند سایپا و ایران‌خودرو، بیشتر از نیم درصد هم هزینه نمی‌کنیم، با این میزان هزینه که برای تحقیق و توسعه، نباید توقع محصولات ایمن و باکیفیت داشته باشیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته