دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سفر غیرمنتظره ظریف به ترکیه

وزیر امور خارجه ایران در سفری از پیش اعلام‌نشده ساعاتی قبل وارد ترکیه شد.
کد خبر : 307741

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفری از پیش اعلام‌نشده امروز به ترکیه رفت و ساعاتی قبل وارد آنکارا شد.


رایزنی‌های دوجانبه با مقامات ترکیه ازجمله برنامه‌های سفر یک‌روزه ظریف به این کشور است.


وی قرار است تا دقایقی دیگر با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کند. به نظر می‌رسد تحولات منطقه نیز ازجمله موضوعاتی است که در این سفر مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.


بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز درباره این سفر گفت که این سفر در چارچوب رایزنی‌های مستمر دو کشور ایران و ترکیه در خصوص روابط دوجانبه و دیگر مسائل موردعلاقه انجام شده است.


قرار است نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه (سه کشور ضامن روند آستانه) درباره تحولات سوریه شهریورماه در شهر تبریز برگزار شود.


دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه روز دوشنبه پنجم شهریورماه تأیید کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور ماه آینده میلادی برای شرکت در نشست سران کشورهای ضامن «روند آستانه» به تهران سفر می‌کند.


به نوشته روزنامه «حریت»، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت اردوغان روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به تهران سفر می‌کند تا با همتایان ایرانی و روسش درباره وضعیت سوریه و حرکت به سمت حل‌وفصل این بحران گفتگو کند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته