دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1394 - 12:30

رای‌الیوم: تلاش «نتانیاهو» برای شوراندن یهودیان آمریکا علیه توافق هسته‌ای

نخست‌وزیر اسرائیل هفته آینده در کنفرانسی ویدئویی در جمع یهودیان آمریکا درباره توافقی تاریخی که میان ایران و قدرت‌های غربی به‌وجود آمده است، سخنرانی کند.
کد خبر : 30774

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «رای‌الیوم» در گزارشی نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل که به شدت با توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های غربی مخالف است و آن را خطری برای امنیت اسرائیل و منطقه می‌داند، قرار است در جمع صدها نفری از یهودیان آمریکایی خطر بزرگی که در مقابل آن‌ها قرار دارد را مجددا گوشزد کند.


براساس این گزارش، «رای‌الیوم» می‌نویسد: نماینده گروه‌های یهودی آمریکا گفت که «نتانیاهو» سخت با توافقی که 14 جولای به‌دست آمد مخالف است و می‌خواهد روز سه‌شنبه آینده به‌وسیله کنفرانسی ویدئویی در کنست یهودیان آمریکا سخنرانی کند.


همچنین نتانیاهو قصد دارد در جلسه پرسش و پاسخی که قرار است در نشست روسای عالی‌رتبه سازمان‌های یهودی آمریکا در شمال آمریکا برگزار شود، شرکت کند.


«رای‌الیوم» می‌افزاید: «نتانیاهو» با تشکیل کمپینی می‌خواهد به مقابله با توافقی که منجر به رفع تحریم‌ها از ایران می‌شود و (بنا به ادعای اسرائیل،) امکان دستیابی به سلاح هسته‌ای را برای ایران فراهم می‌کند، برخیزد.


«استیون گرینبرگ» عضو کنفرانس روسای جمعیت‌های یهودی آمریکا می گوید: مشکلات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران پیچیده است و ابهامات زیادی برای یهودیان شمال آمریکا ایجاد کرده است.


وی افزود: ما از این اقدام نخست‌وزیر اسرائیل استقبال می‌کنیم که می‌خواهد مردم را با خطرات این پیشامد مهم آشنا کند.


در مقابل، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا «جان کری» وزیر امورخارجه را مامور کرده است تا درباره اهمیت توافق هسته‌ای به رایزنی با سازمان‌ها و جمعیت‌های یهودیی‌ای بپردازد که «نتانیاهو» قصد دارد با آن‌ها صحبت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته