دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1397 - 04:32
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز به آنا خبر داد؛

ساخت دستگاه تصفیه آب و پساب پلاسمایی در دانشگاه تبریز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از ساخت دستگاه تصفیه آب و پساب از سوی محققان این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 307662

اصغر عسگری در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم کشور تصفیه آب پساب است، استان آذربایجان شرقی هم مانند سایر استانها با این مشکل مواجه است.


وی ادامه داد: محققان دانشگاه تبریز توانستند، تصفیه آب و پساب را برای اولین بار به صورت پلاسمایی امکان‌پذیر کنند. این اتفاق حتی در دنیا هم سابقه ندارد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: محققان دانشگاه، با استفاده از این تکنولوژی توانستند با مصرف انرژی کمتر و سرعت بالاتر نسبت به سیستم‌های مشابه تصفیه آب و پساب را عملیاتی کنند.


عسگری افزود: یک نمونه از این دستگاه در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید، تعدادی از مسئولان استان‌های دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌خواهند از این امکان منحصربه‌فرد استفاده کنند، به‌زودی آن را در اختیار استان‌های دیگر نیز قرار می‌دهیم.


وی بیان کرد: اولویت دیگر ما در استان، پرداختن به موضوع انرژی خورشیدی و انرژی پاک، کشاورزی و اصلاح محصولات کشاورزی است. در این زمینه‌ها هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و محققان دانشگاه در این موضوعات هم فعالند.


عسگری اضافه کرد: دانشگاه تبریز 800 عضو هیأت علمی و 24 هزار دانشجو دارد که حدود 40 درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. بنابراین پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت مسائل اولویت‌دار دانشگاه سوق داده می‌شود.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز تصریح کرد: دانشگاه برای انجام تحقیقات در مسائل اولویت‌دار به محققان، استادان و دانشجویان کمک مالی از طریق گرنت و طرح اثربخشی پرداخت می‌کند.


انتهای پیام/۴۰۴۰


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته