دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1397 - 14:09
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

مجلس شورای اسلامی بر افزایش بودجه دفاعی تأکید فراوان دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس بر افزایش بودجه دفاعی تأکید دارد، گفت: دستاوردهای وزارت دفاع موجب سرافرازی است و این وزارتخانه شعار «ما می‌توانیم» را محقق کرده است.
کد خبر : 307617

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور در نمایشگاه صنایع دفاعی وزارت دفاع، از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های صنعت دفاعی به‌ویژه جت جنگده کوثر بازدید کردند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید گفت: امروز به‌طور واقعی از مشاهده توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعت دفاعی‌، بر خود بالیدم و دست تک‌تک متخصصان گمنام، متعهد و جوان وزارت دفاع را می‌بوسم.


فلاحت‌پیشه ‌با قدردانی از رویکردهای وزیر دفاع ‌به اولویت‌های‌ دفاعی و توانمندسازی این حوزه کشور به‌ویژه توان موشکی، افزود: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تحریم و انواع دشمنی‌ها تلاش کردند به ملت ایران آسیب وارد کنند، اما با تلاش متخصصان صنعت دفاعی و اقتدار نیروهای مسلح کشورمان تا به امروز جرئت هیچ اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را نداشته‌اند.


وی با اشاره به بازدید خود از سامانه‌های دفاعی در این نمایشگاه تصریح کرد: ‌با تلاش دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع، توان دفاعی و توان بازدارندگی مؤثر کشور روز‌به‌روز ‌تقویت ‌‌شده و ملت ایران از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نکته حائز اهمیت این نمایشگاه جت جنگنده کوثر بود که به‌طور کامل توسط متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است و برای کشورمان افتخار بزرگی محسوب می‌شود؛ 11 هزار قطعه در این جت جنگنده توسط محققان ایرانی طراحی و تولید شده و این جنگنده نشان می‌دهد که متخصصان ما توانایی ساخت و تولید انواع جنگنده را دارند و ان‌شاءالله با فناوری‌های برتر شاهد تولیدهای برتر صنعت دفاعی از این نوع باشیم.


فلاحت‌پیشه با تأکید بر حمایت جدی مجلس شورای اسلامی از مباحث مربوط به امور راهبردی و قدرت دفاعی، تأکید کرد: در زمان عضویتم در کمیسیون تلفیق تلاش کرده بودم تصمیمات خوبی برای تقویت توان دفاعی و افزایش اعتبارهای این حوزه گرفته شود و همچنان از نیروهای مسلح حمایت ویژه خواهیم کرد؛ متخصصان این وزارتخانه نشان داده‌اند می‌توانند اقدام‌های برجسته‌ای در حوزه دفاعی انجام دهند. بنابراین نه تنها این کمیسیون، بلکه تمام مجموعه مجلس شورای اسلامی بر افزایش بودجه دفاعی تأکید فراوان دارد. دستاوردهای وزارت دفاع موجب سرافرازی است و این وزارتخانه به‌حق شعار «ما می‌توانیم» را محقق کرده و امیدواریم سایر دستگاه‌های اجرایی نیز از این وزارتخانه الگو بگیرند.‌


انتهای پیام//پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته