دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رکود شدید در صنعت سنگ

عضو اتحادیه سنگ‌بر و سنگ‌تراش تهران با تایید تعطیلی چند کارخانه سنگ‌بری در اصفهان گفت: با توجه به هزینه‌های کمرشکن این حوزه، تولیدکنندگان قادر به ادامه فعالیت نیستند.
کد خبر : 30760

محمد حسین فرج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه وضع سخت اقتصادی فقط به اصفهان محدود نیست، افزود:‌ کارخانه شمس آباد شهرستان ری نیز از روز دوشنبه و در هماهنگی با کارخانه‌های سنگ بری اصفهان، تولید خود را متوقف خواهد کرد.


وی ادامه داد: با توجه به رکودی که در ساختمان سازی وجود دارد، وضع مصرف مصالح ساختمانی خوب نیست و این در حالی است که با مالیات بر ارزش افزوده‌ مصوب‌شده، وضع این کارخانه‌ها حاد شده است.


این فعال صنفی با طرح این سوال که 9 درصد مالیات ارزش افزوده در چند مرحله باید اضافه شود، گفت: چند مرتبه با مسئولان مربوط برای اصلاح شیوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده جلساتی داشتیم که متاسفانه همکاری لازم صورت نگرفت.


او در پاسخ به این سوال که بازار سنگ در یک سال گذشته چه روندی را طی کرده است، گفت: اوضاع بد و نابسامان ساختمان باعث رکود شدید این صنف شده و صنعت سنگ را زمین‌گیر کرده است.


به گفته او، با توجه به وضع موجود، قیمت سنگ افزایش خواهد داشت، این در حالی است که بازار سنگ در یک سال گذشته حالت رکود داشته و با این اوصاف چشم‌انداز بدی برای این صنف پیش بینی می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب