دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1397 - 09:16
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

قاچاق، سالانه 650 هزار شغل در کشور را از بین می‌برد/ پولشویی و فرار مالیاتی دستاورد قاچاق

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آمارهای منتشر شده، 12 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود که این رقم سالانه 650 هزار شغل را در داخل کشور از بین می‌برد.
کد خبر : 307491

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، عبدالرضا مصری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ریشه‌های قاچاق کالا و ارز (توصیه‌های راهبردی، سیاستی و اصلاحات قانونی) گفت: قاچاق اصولا چرخه تولید در کشور مبدا را فعال می‌کند، براین اساس درآمدزایی، اشتغال، بهبود کیفیت تولید، مالیات بر سود و سایر دستاوردهای مفید برای آن کشور محسوب می‌شود.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مقابل کشوری که قاچاق به آن وارد می‌شود با بیکاری، خروج ارز، رونق دلالی، نابودی اطمینان به تولید داخلی مواجه می‌شود.


وی با اشاره به اینکه اگر جلوی واردات 25 میلیون دلار قاچاق به کشور گرفته شود سالانه یک میلیون و 250 هزار شغل ایجاد خواهدشد، افزود: اگر براساس آمارهای منتشر شده، 12 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور شود، سالانه 650 هزار شغل در داخل کشور از بین می‌رود.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رهبر انقلاب نیز در سخنان خود تاکید کردند قاچاق ضربه مهلکی به کشور می زند، تصریح کرد: به نظر می رسد مشکل اصلی در مبارزه با قاچاق عدم برخورد جدی است و هنوز باورمان نشده قاچاق یکی از ریشه های اصلی آسیب های اجتماعی است و زمینه فرار مالیاتی و پولشویی را رقم می زند.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به اینکه نباید کالای قاچاق را تطهیر کرد، خاطرنشان کرد: چرا قاچاقچی کالایی را وارد می کند عیب محسوب می شود اما دستگاه اجرایی آن را بفروشد عیب نیست لذا باید همانند کشورهای دیگر این کالاها را معدوم کرد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته