دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مداح اهل بیت (ع):

عدم لکنت زبانم در حین مداحی موهبت خداوند و ائمه معصومین (ع) است

یک مداح اهل بیت (ع) که از زمان کودکی دارای لکنت زبان است، بر طرف شدن این اختلال گفتاری در حین مداحی و انس هر چه بهتر مردم با نوحه‌هایش را لطف و موهبت خداوند و ائمه معصومین (ع) می‌داند.
کد خبر : 307470

سید صالح مهری‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، به نوحه‌خوانی خود در رثای ائمه از دوران کودکی اشاره کرد و گفت: در دوران کودکی به علت اختلال گفتاری و لکنت زبان که داشتم، میکروفون کمتر در اختیار من قرار داشت و بیشتر در خلوت خودم به مداحی می‌پرداختم.


وی ادامه داد: در دوران نوجوانی و به علت نبود مداح در مسجد محله، فرصتی برای من ایجاد شد تا از میان پنج نفر به عنوان مداح انتخاب شوم و تقریباً از سن 15 سالگی به صورت حرفه‌ای کار مداحی را شروع کنم.


این مداح اهل بیت (ع) بر طرف شدن اختلال گفتاری خود در حین مداحی را یکی از موهبت‌های خداوند دانست و گفت: همیشه در حین مداحی سعی کردم تا خالصانه و به دور از هر گونه ظواهر دنیایی در رثای اهل بیت (ع) بخوانم و فکر می‌کنم که ائمه هم جواب این ارادت بنده را دادند و باعث شده تا بدون کمترین لکنتی در حین اجرا مداحی می‌کنم.


مهری‌پور افزود: خیلی از مردم اوایل با دیدن چنین صحنه‌‌ای تعجب می‌کردند و این را یا به صورت زبانی و یا از طریق نگاه‌هایشان منتقل می‌کردند ولی هر چه از این ماجرا گذشت، لطف مردم نسبت به بنده بیشتر شد و خدا را شاکرم که می‌توانم حتی یک نفر را بیش از پیش با فضای معنوی پیوند دهم.


وی در پاسخ به این سؤال که سبک کاری‌اش بیشتر به کدام مداح شباهت دارد، گفت: در این مسیر سعی کردم تا از آثار حاج امیر عباسی که به نوعی مثل من دچار اختلال گفتاری است، تبعیت کنم و همیشه با ارادت به حضرت رقیه (س) سعی کردم تا الفت خاصی را میان مستمعین خودم با ائمه اطهار به وجود آورم که امیدوار هستم این مورد محقق شود.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

برچسب ها: مداح
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ابوالفضل علی نژاد صمدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
۰
من یکی از دانش آموزان سید صالح هستم و به او تبریک میگم که خداوند همچین لطفی به او کرده تا بتواند خود را بسازد
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
۰
چند سالی استکه توفیق آشنایی با آقا سید صالح مهری پور رو دارم. مداح جوان بسیجی ، با اخلاص ، انقلابی ، با تقوا ، خادم الشهدا و خادم الحسین (علیه السلام) هستند. بسیار شهرت گریز و دارای صفای باطن هستند
هلدینگ شایسته