دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1394 - 10:57
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با آنا:

آتش‌سوزی مجتمع مسکونی دربند، خسارت جانی نداشت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک مجتمع مسکونی در دربند خبر داد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت و 12 نفر از حادثه دید‌گان نجات یافتند.
کد خبر : 30734

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص جزئیات این حادثه توضیح داد: در ساعت 2:08 بامداد امروز یک حادثه آتش‌سوزی در خیابان دربند به سامانه 125 آتش‌نشانی شهر تهران اعلام شد.


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه محل حادثه مجتمع 30 واحدی مسکونی بود، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی سه ایستگاه را به همراه نردبام و تشک نجات به محل حادثه اعزام کرد.


ملکی با بیان اینکه پس از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد که حریق در قسمت پارکینگ این ساختمان که در طبقه همکف قرار داشت رخ داده است، یادآور شد: یک دستگاه سواری هیوندا و یک دستگاه ال نود کاملا شعله‌ور شده بود و شعله‌های آتش در حال سرایت به چهار خوردوی دیگر موجود در پارکینگ بود.


به گفته وی دود زیادی طبقات بالایی و همچنین مجموعه ورزشی واقع در زیرزمین این ساختمان را در بر گرفته بود اما خوشخبتانه به دلیل اینکه از درهای ضد حریق و ضد دود برای واحدهای این ساختمان استفاده شده بود، دود به درون واحدها وارد نشده و به دستور فرمانده عملیات، تمامی ساکنان تا زمان پایان عملیات اطفای حریق درون واحدهای خود ماندند.


ملکی گفت: در این بین آتش‌نشانان 12 تن را که امکان حضور در واحد خود را نداشته یا هنگام حادثه در راهروها بودند، نجات داده که از این بین دو تن شامل یک زن و یک پیرمرد دچار مسمومیت ناشی از استنشاق دود شده و در اختیار عوامل اورژانس قرار داده شدند.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان شعله‌های آتش در پارکینگ این ساختمان را به طور کامل مهار و اطفا و از سرایت آن جلوگیری کردند، تصریح کرد: ماموران آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل حادثه، عملیات را به پایان رساندند و کارشناسان آتش‌نشانی به منظور بررسی علت این حادثه وارد عمل شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته