دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1394 - 10:56
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد

سالن مسابقات کشوری رباتیک خیام واحد نیشابور، آماده برگزاری مسابقات

دبیر سومین مسابقات کشوری رباتیک خیام گفت: همه شرایط برای برگزاری مسابقات این دوره مهیا است و تیم برگزاری در جلسات مداوم مشکلات موجود را رفع و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آماده‌سازی امکانات جانبی و محل مسابقات را انجام داده‌اند.
کد خبر : 30733

محمد حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار آنا افزود: با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات رباتیک خیام در تاریخ 12 الی 14 شهریور سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، اکنون مشغله اصلی تیم برگزاری، آماده‌سازی سالن مسابقات است.


وی تصریح کرد: به این منظور امکانات و تجهیزات مورد نیاز پیش‌بینی شده و هماهنگی‌های لازم برای فراهم‌سازی و نصب تجهیزات لازم با گروه‌های مربوطه صورت گرفته است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده عملیات اجرایی آماده‌سازی سالن و پیست‌ها از ابتدای مرداد آغاز شده است.








در راستای معرفی هویت فرهنگی تاریخی شهر نیشابور، همچون دوره پیشین سعی شده است تا حد امکان در طراحی کلی فضای سالن مسابقات، بخش‌ها و پیست‌ها از نمادهای اصلی شهر استفاده شود تا علاوه بر زیباسازی و جذابیت محیط، بخشی از جاذبه‌های فرهنگی و توریستی شهرستان نیز به شرکت‌کنندگان که از نقاط مختلف کشور در مسابقات حضور پیدا می‌کنند، معرفی شود

حاجی‌بگلو ادامه داد: در طراحی پیست‌های این دوره طبق نظر داوران و نظرات شرکت‌کنندگان دوره‌های قبل اصلاحاتی لحاظ شده است تا علاوه بر جلب رضایت شرکت‌کنندگان، موجبات افزایش بار کیفی لیگ‌های مختلف را فراهم آورد.


وی اضافه کرد: در راستای معرفی هویت فرهنگی تاریخی شهر نیشابور، همچون دوره پیشین سعی شده است تا حد امکان در طراحی کلی فضای سالن مسابقات، بخش‌ها و پیست‌ها از نمادهای اصلی شهر استفاده شود تا علاوه بر زیباسازی و جذابیت محیط، بخشی از جاذبه‌های فرهنگی و توریستی شهرستان نیز به شرکت‌کنندگان از نقاط مختلف کشور در مسابقات حضور پیدا می‌کند معرفی شود.


ثبت‌نام تا اول شهریور ادامه دارد/ پذیرش از 11 شهریور


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در مورد زمان ثبت‌نام تیم‌ها گفت: ثبت نام این دوره از مسابقات از 15 خرداد سال جاری آغاز شده و تا اول شهریور ادامه خواهد داشت.


وی درباره زمان پذیرش تیم‌های شرکت‌کننده و فراهم‌سازی امکانات رفاهی تصریح کرد: پذیرش تیم‌های شرکت‌کننده از تاریخ 11 شهریور و از ساعت 14 آغاز خواهد شد و تیم‌های شرکت کننده می‌توانند در زمان مقرر برای دریافت مدارک لازم و استفاده از امکانات رفاهی در محل مسابقات حضور یابد.


دبیر سومین دوره مسابقات رباتیک خیام اضافه کرد: قوانین مسابقات خرداد سال جاری در وب‌سایت مسابقات قرار گرفته است و پس از بازبینی‌های پایانی از سوی داوران لیگ‌های مختلف و اعمال اصلاحات نهایی طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا آخر تیر در وب‌سایت قرار گرفته است. در وضع قوانین هر لیگ سعی شده است براساس گزارش‌ها و آمارهای موجود از دوره‌های قبل و بازخوردهای دریافتی از شرکت‌کنندگان، برخی نارسایی‌ها و ابهامات موجود در قوانین رفع و قوانین جدیدی نیز افزوده شود.


حاجی‌بگلو درباره بخش نامه‌های شرکت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات رباتیک خیام گفت: دکتر واشقانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، در بخشنامه‌ای به تمامی واحدهای این دانشگاه خواستار شرکت تیم‌های رباتیک شده است. با توجه به بخش‌نامه مذکور، انتظار می‌رود تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته باشد که این امر بر فشار مسابقات و کیفیت تیم‌های شرکت‌کننده خواهد افزود. بدیهی است سرمایه‌گذاری در این مورد در واحدهای دانشگاهی باعث افزایش سطح علمی دانشجویان و مسئولان و بهبود سطح کیفی مراکز نیز خواهد شد.


وی افزود: به منظور رفاه شرکت‌کنندگان در لیگ‌های مختلف و دسترسی آنان به لوازم مورد نیاز الکترونیکی و رباتیک، فروشگاهی تخصصی در محل سالن مسابقات دایر خواهد شد. در این فروشگاه قطعات و لوازم مختلف الکترونیکی مورد نیاز ربات‌های مختلف عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در وقت و هزینه شرکت‌کنندگان شود.


حاجی‌بگلو ابراز امیدواری کرد مسابقات بتواند رضایت خاطر شرکت‌کنندگان را فراهم آورد و در ارتقای سطح علمی و فنی آموزش عالی و صنعتی نقش موثری داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته