دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1397 - 14:12
معاون خدمات شهری منطقه 4 تهران خبر داد:

احداث نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در شمال شرق تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 تهران از آغاز مراحل مطالعاتی پروژه کانال محرابیان در محله حکیمیه و احداث نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در شمال شرق تهران خبر داد.
کد خبر : 307327

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 تهران، رضا معلم با اعلام این خبر گفت: ازآنجاکه قسمت شرقی منطقه نسبت به قسمت غربی آن دارای آب و دسترسی کمتری است و وجود کانال‌های آب آلوده در این قسمت بسیار زیاد است، لزوم تصفیه آب و استفاده برای آبیاری فضای سبز از طرح‌های در اولویت به شمار می‌رود.


وی گفت: از طرفی کانال محرابیان پساب تصفیه‌خانه شهید عباس‌پور را در خود دارد که این باعث آلودگی بیشتر آب‌شده و نیاز مبرم به تصفیه احساس می‌شود. همچنین باوجود کانال‌هایی مثل اسفندیاری، دماوند و تابا در منطقه، نیاز مبرم به تصفیه آب‌های آلوده وجود دارد که بتوان از آب آن برای آبیاری استفاده کرد.


معلم با اشاره به مرحله مطالعاتی این طرح گفت: طرح تصفیه آب‌های آلوده در مرحله کار مطالعاتی خود قرار دارد، که این مهم برعهده اداره محیط زیست بوده که در مرحله اجرایی توسط معاونت فنی و عمران و مرحله بهره‌برداری بر عهده اداره فضای سبز منطقه خواهد بود.


معاون خدمات شهری منطقه 4 تهران افزود: این طرح در کمیسیون فنی در مرکز مدیریت محیط زیست مطرح‌شده است تائیدیه آن گرفته‌شده و در مرحله مطالعات است.


معلم در پایان گفت: ما مصمم هستیم که تا حد امکان ظرفیت این تصفیه‌خانه را تا یک‌هزار مترمکعب بالا ببریم. گرچه به‌دلیل شرایط کمبود آب ممکن است نتوانیم این پیش‌بینی را اجرایی کنیم. مساحت و مشخصات کامل زمین هنوز مشخص نیست و پس از مرحله مطالعات به‌طور دقیق اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/4009/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته