دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1397 - 12:32
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

شناسایی پهنه‌های پرخطر/ بلندمرتبه‌سازی در اطراف حرم امام رضا(ع) ممنوع شد

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح جامع سرزمین پس از سه دهه احیا شد، گفت: این اقدام با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه با هدف تدوین سند آمایش توسعه کشور صورت پذیرفت.
کد خبر : 307289

به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدسعید ایزدی ظهر امروز در نشست خبری با بیان عملکرد معاونت شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی گفت: برای جلوگیری از آسیب‌هایی که شهروندان در زمان وقوع خطر همچون سیل و زلزله با آن مواجه هستند پهنه‌های پرخطر در سراسر کشور شناسایی و به شهرداری‌ها اعلام شدند.


وی گفت: بر اساس این ابلاغیه، شهرداری‌ها و نهادهای مربوطه موظف هستند با توجه به شناسایی پهنه‌های پرخطر در سراسر کشور و مخصوصاً تهران اجازه احداث هرگونه سازه‌ای که مرتبط با ارائه خدمات به مردم است همچون بیمارستان‌ها، ایستگاه فشار گاز و پمپ بنزین‌ها و حتی ساختمان‌های بلندمرتبه را ندهند.


احیاء طرح جامع سرزمین


معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح جامع سرزمین پس از سه دهه احیا شد، اظهار کرد: این اقدام با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه با هدف تدوین سند آمایش توسعه کشور صورت پذیرفت.


ایزدی گفت: با همکاری سازمان برنامه و بودجه به‌زودی سندی در حوزه طرح جامع سرزمینی آماده و تکلیف بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای و سرزمینی مشخص خواهد شد.


وی با اشاره به جایگاه شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان بالاترین مرجع سیاست‌گذاری در حوزه توسعه شهری و سرزمینی افزود: 50 درصد مباحث مطرح‌شده در شورای عالی شهرسازی در یک‌سال گذشته، به موضوعات و سیاست‌های شهری اختصاص یافت و موضوعات مهمی به تصویب رسید.


معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: رودخانه‌های شهری به عنوان یکی از ثروت‌های خدادادی و زیست محیطی و همچنین خانه‌های تاریخی در سراسر کشور در سالیان اخیر مورد تعرض قرار گرفته که طرح بازآفرینی آن‌ها در دستور کار است.


ایزدی در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی آنا در خصوص الزام دستگاه‌های دولتی برای واگذاری زمین‌های بلااستفاده خودشان به وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و ساز در حوزه مسکن گفت: تاکنون برخی دستگاه‌ها همکاری‌های خوبی داشتند ولی به رغم دستور رئیس جمهور بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی آن‌گونه که انتظار می‌رفت همکاری نکردند.


وی ادامه داد: تاکنون اراضی دولتی 31 استان برای واگذاری به وزارت راه و شهرسازی مشخص شده است.


وی در خصوص جابجایی پادگان‌ها در سراسر کشور از انتقال پادگان‌های ارومیه، اصفهان و خرم‌آباد با همکاری ارتش خبر داد و گفت: پادگان‌های این سه شهر تخلیه شدند و در اختیار مردم جهت بهره‌برداری عمومی قرار گرفتند؛ همچنین جابجایی پادگان 06 تهران نیز در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف می‌شود.


معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجدیدنظر در طرح بافت پیرامون حرم مطهر امام‌ رضا(ع)، آن را از بزرگترین دستاوردهای شورای عالی معماری و شهرسازی ذکر کرد و افزود: تجدیدنظر در این طرح یک ماه پیش ابلاغ شد که بر اساس بخشی از این طرح هرگونه بلندمرتبه‌سازی، لوکس‌سازی و احداث خیابان جدید در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) ممنوع است.


ایزدی این اقدام را در جهت حفاظت از بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی ذکر کرد.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته