دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1397 - 13:12

حمایت رؤسای مراکز اسلامی گینه از ایران

رؤسای مراکز اسلامی گینه، با حضور در سفارت ایران و در دیدار با سفیر کشورمان، از مواضع ایران در برابر اقدامات غیرقانونی آمریکا، حمایت کردند.
کد خبر : 307276

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بیش از ۳۰ نفر از نمایندگان و رؤسای مراکز اسلامی جامعه تشیع و تیجانیه جمهوری گینه ضمن حضور در رزیدانس سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوناکری، با ارائه بیانیه رسمی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدامات خصمانه، غیرقانونی و اسلام ستیز آمریکا، مواضع خود را اعلام کردند.


در این بیانیه پنج بندی با محکومیت اقدامات ظالمانه، غیرقانونی و غیر اصولی آمریکا در خروج از توافق بین‌المللی برجام، بر اقدامات خردمندانه، قانونمند و مشروع ایران در برابر تحرکات آمریکا را تأکید کردند.


دراین بیانیه، نمایندگان و رؤسای مراکز اسلامی جامعه تشیع گینه با تشکر از جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسلمانان و مستضعفان جهان، بر ضرورت یکپارچگی جهان اسلام که همیشه ایران محور اساسی این وحدت بوده تأکید کردند.


دراین نشست، وحید کیانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گینه نیز با تشکر از حضور نمایندگان، مدرسین حوزه‌های دینی، رؤسای مراکز اهل تسنن و تشیع در سفارت جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی تأکید کرد.


وی در پایان با تشکر از دولتمردان گینه در مواضع اصولی و حمایت از برجام، درخصوص برجام، توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران که در زمان تحریم توسط جوانان ایرانی دست یافتنی شده است، عامل این نبوغ را خودباوری دینی، توجه به فرهنگ هفت هزار ساله و همچنین باورهای بومی دانست.


انتهای پیام/4077/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب