دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 45

درآمدی بر اخلاق همسایگی؛ تشریح وظایف اخلاقی از نگاه قرآن

«درآمدی بر اخلاق همسایگی»، کتابی پژوهشی است که مسئولیت‌های اخلاقی در رفتار با همسایگان از نگاه آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) را مطرح می‌کند.
کد خبر : 307209

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درآمدی بر اخلاق همسایگی بر اساس آموزه‌های اسلامی توسط علی ملکوتی‌نیا نوشته شده است.


این کتاب در قالب سه بخش و هفت فصل به چاپ رسیده که بخش یکم با عنوان اخلاق همسایگی؛ اهمیت و اصول بنیادین، سه فصل با عنوان اهمیت و جایگاه همسایه‌داری، ارمغان اخلاق همسایگی و اصول بنیادین در اخلاق همسایگی را در برمی‌گیرد.


همچنین در بخش دوم با عنوان مسئولیت‌های اخلاقی و رفتاری همسایگان دو فصل با عناوین بایسته‌ها و شایسته‌های اخلاقی و رفتاری همسایگان و نبایدها و ناشایست‌های اخلاقی و رفتاری همسایگان منتشر شده است.


در این کتاب مهم‌ترین وظایف اخلاقی همسایگان در قبال یکدیگر که مورد توجّه آموزه‌های اسلامی قرار گرفته، تبیین شده است.


در بخش سوم این کتاب که اخلاق همسایگی در زندگی شهری؛ ابعاد، مشکلات، مسائل و راهکارها نام دارد، در دو فصل با عناوین ابعاد اخلاق همسایگی در شهر و مشکلات همسایگی، مسائل و راهکارها، موارد مربوط به این موضوع مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.


کتاب درآمدی بر اخلاق همسایگی بر اساس آموزه‌های اسلامی زیر نظر محمدتقی سبحانی‌نیا (مدیرگروه اخلاق علمی کاربردی پژوهشگاه قرآن و حدیث) توسط علی ملکوتی‌نیا به نگارش درآمده و انتشارات دارالحدیث در قالب 268 صفحه و با قیمت 13 هزار تومان آن را منتشر کرده است.


انتهای پیام/4072/4031/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته