دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1394 - 10:36

نکاتی تامل‌برانگیز از دیدار پرسپولیس و پدیده/ هنوز دود از کنده بلند می‌شود

پرسپولیس در روزی که انتظار می رفت پیروزی راحتی را مقابل پدیده مشهد کسب کند به تساوی رضایت داد.
کد خبر : 30717

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، شاگردان برانکو ایوانکوویچ بازی را تهاجمی مقابل پدیده آغاز کردند و خیلی زود به گل برتری دست یافتند. پس از این گل به نظر می آمد سرخ پوشان بتوانند برتری پر گلی را مقابل حریف مشهدی خود به دست آورند اما دروازه پرسپولیس روی دو غافلگیری باز شد و شاگردان رضا مهاجری 2 بر یک پیش افتادند. پرسپولیسی ها که همه چیز را از دست رفته می دیدند حملاتی را روی دروازه حریف تدارک دیدند تا اینکه به گل تساوی دست یافتند و نیمه نخست را بازنده به رختکن نرفتند. در نیمه دوم حملات سرخ پوشان در حد و اندازه ای نبود که بتواند دروازه تیم پدیده را فتح کند تا پرسپولیس 2 امتیاز خانگی را از دست بدهند.


نکاتی درباره دیدار پرسپولیس و سرخ پوشان



  • پرسپولیس در اولین بازی اش در لیگ پانزدهم با نتیجه 2-2 متوقف شد. با این مساوی سرخپوشان پایتخت در 9 دوره اخیر لیگ برتر بازی اولشان را نباخته اند و این رکوردی جالب به حساب می آید. آخرین باخت پرسپولیس در بازی اول بر می گردد به ششمین دوره لیگ برتر که به ابومسلم مشهد باخته بودند.


  • پرسپولیس برانکو در حالی لیگ را با یک تساوی خانگی شروع کرد که این اتفاق سال گذشته هم برای تیم دایی تکرار شده بود با این تفاوت که پرسپولیس فصل قبل در بازی اول مقابل نفت تهران متوقف شد. جالب اینکه سال گذشته پرسپولیس پس از تساوی در تهران، به اهواز رفت و رو در روی فولاد قرار گرفت و حالا هم قرار است تیم برانکو در هفته دوم به اهواز برود و رو در روی استقلال خوزستان قرار بگیرد.




  • گلزنان پدیده در این بازی یونس شاکری و بادامکی بودند. دو بازیکنی که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داشتند اما نکته جالب توجه تفاوت شادی بعد از گل این دو بود. شاکری سر از پا نمی‌شناخت ولی بادامکی خوشحالی نکرد. این تفاوت بدین خاطر بود که بادامکی چند سالی سابقه پوشیدن پیراهن این تیم را داشت و شاکری تنها چند بازی برای سرخ‌پوشان پایتخت به میدان رفت. با این وجود شاکری سال گذشته و قبل از بازی پدیده و پرسپولیس ادعا کرده بود در صورت گلزنی به سرخ‌پوشان خوشحالی نخواهد کرد، اما گویا اوضاع برای او فرق کرده است.




  • در شرایطی که پرسپولیسی‌ها منتظر بودند خریدهای جدیدشان برای آنها گل بکارند، بازیکن قدیمی و کم‌ادعای تیم چنین کاری را انجام داد. هادی نوروزی یک پاس گل داد و یک سوپرگل زد تا روشن کند هنوز یک مهره کارآمد و بی‌حاشیه برای قرمزها محسوب می‌شود. درخشش غیرمنتظره او ادامه خواهد داشت؟




  • پرسپولیس از نظر امتیازی بدجوری تاوان دو پیروزی پیاپی برابر استقلال را پرداخت. این تیم بعد از هر دو داربی با احکام سنگین کمیته انضباطی و محرومیت بازیکنانی مثل امید عالیشاه مواجه شد تا 5 امتیاز مهم را از دست بدهد. آنها پس از مسابقه رفت به نفت تهران باختند و بعد از بازی برگشت در غیاب ستاره‌هایشان برابر پدیده مساوی کردند.




  • برانکو که فصل پیش با یک شکست تلخ مقابل سپاهان کارش با پرسپولیس را شروع کرده بود، امسال در اولین گام با قرمزها مقابل پدیده متوقف شد. جالب اینکه بدانید پس از ترک تیم ملی ایران این دومین باری است که برانکو بازی اولش را با تساوی پشت سر می گذارد. ایوانکوویچ پیش از این در 9 دیدار اولش صاحب 5 پیروزی، یک تساوی و 3 شکست شده بود.




  • شایعه بیرون ماندن محسن مسلمان از ترکیب پرسپولیس چند روز پیش از بازی در محافل خبری اعلام شد. مسلمان که از شنیدن این خبر متعجب بود با اطمینان از فیکس بودنش اعلام کرد هفته اول مشخص می شود چنین مسائلی صحت ندارد. او که آماده بازی برابر پدیده بود خود را در لیست بازیکنان ذخیره دید تا از روی نیمکت شاهد بازی کمندانی جوان باشد. مسلمان که در بازی دیروز تنها چند دقیقه بازی کرد اگر خودش را به فرم دلخواه نرساند باید تا پایان فصل ذخیره بازیکنانی نظیر کمندانی باشد.




  • بعد از توقف پرسپولیس برابر پدیده، در اتفاقی نادر برخی از هواداران این تیم روی سکوها باقی ماندند و سرخپوشان را تشویق کردند. به نظر می‌رسد به خصوص نمایش نیمه اول قرمزها توانسته هواداران را راضی کند و آنها منتظر آینده بمانند. باید دید این بردباری تا کی ادامه خواهد داشت؟









انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته