دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1397 - 18:13

نخستین نشست برگزیدگان اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلابی آغاز به کار کرد

نخستین نشست برگزیدگان اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب عصر امروز در مسجد امام صادق (ع) آغاز به کار کرد.
کد خبر : 307162

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نخستین نشست برگزیدگان اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) عصر امروز دوشنبه پنجم شهریور در سالن همایش‌های مسجد امام صادق(ع) آغاز به کار کرد.


در این نشست اعضای شورای مرکزی جمنا همچون حجت‌الاسلام محمدحسین رحیمیان، مهدی چمران و برخی از اعضا و شخصیت‌های سیاسی شاخص حضور داشتند.


جمنا به دنبال وحدت فراگیر بین نیروهای انقلاب است


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین رحیمیان در این نشست به تحلیل وضعیت سیاسی کشور پرداخت و گفت: دشمن و جریان نفاق و ایادی داخلی آن سعی بر این دارند که القای یاس و سیاه‌نمایی کنند، امروز و فردا را سیاه نشان دهند و روحیه مردم را در جامعه تضعیف کنند، البته یکی از اهداف پلید و مهم دشمن برای زمینه‌سازی شکست جریان انقلاب است.


رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: آنچه در سخنان امام و رهبری می‌بینیم خلاف آن چیزی است که دشمن و جریان نفاق القاء می‌کند. البته نگاه امام و رهبری هر دو منبعث از نگاه قرآن و کلام وحی است. نگاه قرآنی آن‌ها هم ایجاب می‌کند امروز و آینده را همچون کف دست روشن ببینند. دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در دوران مختلف نوید شکست این پیروزی را می‌داد و هر روز به بهانه‌ای و زمانی را جهت شکست قطعی این انقلاب اعلام می‌کرد؛ اما هیچ یک از این پیش بینی‌ها اتفاق نیفتاد و آنچه را که امام راحل وعده داد، واقع شد.


وی در تحلیل خود از امید رهبری به جوانان انقلابی گفت: امروز جوانان با بصیرت‌تر، باصلابت‌تر از گذشته هستند؛ البته در فتنه‌ها ریزش‌ها و رویش‌های هم داشته‌ایم و همواره این وضعیت وجود دارد؛ اما در این سوی ماجرا جنبه ایجابی و گرایش جوانان انقلابی بیش از گذشته است.


رئیس شورای مرکز جبهه مردمی نیروهای انقلاب افزود: امروز میلیون‌ها جوان در کره زمین جانشان را در راه امام زمان(عج) و نایب ایشان فدا می‌کنند و این نشان از این دارد که جوانان انقلابی در حال افزایش هستند.


وی به تحولات منطقه به ویژه کشور عراق و لبنان اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی پس از جنگ 33 روزه اگر احتمال شکست حزب الله را می‌داد، لحظه‌ای صبر نمی‌کرد؛ امروز 16 سال از این ماجرا می‌گذرد ولی هرگز این رژیم، قدرت تعدی به حزب‌الله را نداشته و این هم یکی از نشانه‌های گسترش انقلاب اسلامی و جوانان انقلابی در سایر کشورها است.


رحیمیان درباره رویکرد جدید جمنا گفت: ما اطمینان داریم که به لطف الهی و بصیرت روز افزان سربازان امام زمان و دلدگان ولایت و تجدید بنای ارزشمند که در این فراز و نشیب‌ها اندوخته‌اند، ان‌شاالله قوی‌تر از گذشته با حداکثر نقاط قوت و حداقل نقاط ضعف، وحدت فراگیر نیروهای انقلاب را تشکیل دهیم.


ایران به شکایت دادگاه لاهه دلخوش نکند


در ادامه این نشست فواد ایزدی به تحلیل بحث برجام، تقابل بین ایران و آمریکا، تحریم‌ها و جنگ، پرداخت و با طرح این سئوال که برنامه دولت ترامپ برای ایران چیست؟، اظهار کرد: قبل از خروج آمریکا از برجام تحلیل‌های محتلفی وجود داشت؛ اما در نهایت آقای ترامپ از برجام خارج شد.


کارشناس مسائل بین المللی در پاسخ به این سئوال که چرا آمریکا از توافق برجام خارج شد؟ افزود: برای پاسخ به این سئوال باید چند موضوع را مطرح کرد، اولین نکته این است که دولت آقای روحانی، ترامپ را از آمریکا مستثنی می‌داند و یک تناقضی در سیستم دولت ایجاد کرده است برای همین آقای آشنا موضوع ترامپ منهای آمریکا را مطرح می‌کند.


وی در پاسخ به این سئوال که آیا ترامپ دیوانه است؟ گفت: ترامپ دیوانه نیست، بلکه تاجر و هوشمند است، زیرا از خانواده سرمایه‌داراست و در عرصه تجاری نشان داده دیوانه نیست، البته فردی پرو هست، اما نمی‌توان او را دیوانه و بی‌عقل دانست و به صورت هوشمند عمل می‌کند.


ایزدی ادامه داد: یکی از دلایلی که ترامپ از برجام خارج شد برای این است که به دنبال یک توافق بهتر از آن است، می‌خواهد با یک توافق جدید به دستاوردهای بیشتری برسد تا طرف مقابل در همه حوزه‌ها، حتی موشکی کوتاه بیایید و ترامپ این پیام را از داخل کشور دریافت کرده به همین دلیل به توافق جدید دلخوش است. امروز دولت همچنان راه حل کشور را در مذاکره می‌بینید، آمریکا متوجه شده که دولت آقای روحانی چاره‌ای غیر از مذاکره و ماندن بر برجام ندارد و این پیام را از داخل ایران به آن ها انتقال داده‌اند.


کارشناس مسائل بین المللی، وضعیت سیاست خارجی را خوب ندانست و گفت: در کشور مشکل غرب‌زدگی وجود دارد، دولت آقای روحانی اروپا‌محور و غربگرا است، البته ممکنه این تعبیر را دوستان نپذیرند، ولی از بیرون این نگاه به دولت وجود دارد.


وی به شکایت ایران در دادگاه لاهه اشاره کرد و گفت: شکایت ایران براساس توافق مودتی که در سال 1334 بین ایران و آمریکا نوشته شده بود، انجام گرفته و دولت نباید به این توافق دلخوش کند.


ریشه اصلی رشد نقدینگی، اتکاء به درآمد نفت است


در پایان این نشست حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم به تحلیل مسائل اقتصادی داخلی پرداخت و گفت: به خوبی می‌دانید که در سال های اخیر شاهد رکود سنگینی بودیم و این رکود با رشد نقدینگی همراه شده است. هم اینک رشد نقدینگی بسیار بالا است و منحصر به این دوره نیست در طی چند دهه اخیر، حداقل حدود 20 درصد و گاهی تا 30 درصد رشد نقدینگی داشتیم. نقدینگی باید متناسب با رشد تولید باشد، تولید ما میانگین چهار دهه گذشته حدود 4 درصد بوده، بنابراین باید رشد نقدینگی حدود چهار درصد باشد، اما رشد نقدینگی در این مدت بالای 20 درصد بوده است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر رشد نقدینگی می‌خواهد موجب رشد تولید شود باید تناسب در این خصوص وجود داشته باشد؛ اما رشد نقدینگی متناسب با رشد تولید نیست. نقدینگی در 13 سال گذشته 25 بار شده، به همین دلیل ارزش پول در مقیاس با سایر کالاها افت پیدا می کند و قدرت خرید کاهش و تورم افزایش یافت که همه این ها ناشی از اقدامات و سیاست های پولی است که دولت آن را اعمال می کند.


مصباحی‌مقدم گفت: هم اینک دولت و بانک مرکزی، سیاست پولی را دنبال کرده که منتهی به این حوادث شده است، اگر قیمت ارز به صورت جهشی رشد پیدا می کند، عامل اصلی آن رشد نقدینگی است و این معلول یک سیاستگذاری از ناحیه دولت و بانک مرکزی است. ریشه اصلی رشد نقدینگی، اتکاء به درآمد نفت در بودجه است، از وقتی که نفت نقش آفرین شد مبدا پیدایش نقدینگی افزون شده است.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

برچسب ها: جمنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته