دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1397 - 16:57
وزیر کشور تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت مرزها در راستای توسعه کشور

وزیر کشور گفت: باید از ظرفیت مرزها در راستای توسعه کشور بهره بگیریم.
کد خبر : 307140

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری کرمانشاه، عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین بهره‌برداری از ۷ هزارمین واحد روستایی بازسازی شده که در روستای زلزله‌زده دره ژاله بخش از گله برگزار شد؛ اظهار کرد: صبح روز زلزله هنگامی که وارد سرپل و ثلاث شدم بسیاری از خانه‌ها ویران شده بودند و کار آواربرداری زلزله خود به تنهایی یک کار بزرگ بود.


وی بیان کرد: امروز که به منطقه آمده‌ام با وجود اینکه هنوز یک سال از زلزله نگذشته ولی ۷ هزار خانه تخریب شده به بهره‌برداری رسیده‌اند که جای قدردانی دارد.


وزیر کشور تصریح کرد: استاندار کرمانشاه از نیروهای خوب وزارت کشور و از مدیران فعال، پرتلاش و با انگیزه است و در زلزله تلاش بسیار خوبی کردند.


رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: دولت با وجود تنگناهای بسیار مالی، تاکنون کمک‌های خوبی به مناطق زلزله‌زده کرده است.


وی گفت: پس از وقوع زلزله ۵‌.۹ ریشتری روز گذشته رئیس جمهور سریعا خواست که بنده به عنوان نماینده دولت به منطقه بیایم و اکنون حامل سلام رئیس جمهور به زلزله‌زدگان هستم.


وزیر کشور اظهار کرد: هیات دولت با توجه به افزایش قیمت مصالح، روز گذشته اعتبارات مناسبی را برای ترمیم این گرانی‌ها تصویب کرد که در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌گیرد.


مقام عالی وزارت تاکید کرد: باید تلاش کنیم از ظرفیت مرزها در راستای توسعه کشور به خوبی بهره بگیریم.


رحمانی فضلی ادامه داد: در این مدت دیدارهای متعددی را با مقامات عراقی به منظور فراهم شدن زمینه بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین و بهره گیری از ظرفیت مرزها در زمینه افزایش صادرات، انجام داده ایم که امیدوارم به نتیجه مطلوب برسد.


وی گفت: خوشبختانه با دستورالعمل جدید هیات دولت، زمینه بهره‌گیری منظم‌تر و قاعده‌مند از کولبری فراهم شده است.


وزیر کشور بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت دلار، قاچاق کالا به حداقل رسیده و انگیزه برای صادرات زیاد شده است لذا باید از این فرصت استفاده کنیم و از صادرات کالا به کشور همسایه با جدیت حمایت کنیم.


وی گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال زا در مناطق زلزله‌زده نداریم.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته