دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زنگ گرانی سنگ به صدا در آمد

پس از عدم تغییر در شرایط اخذ مالیات بر ارزش افزده توسط سازمان امور مالیاتی و اعلام تعطیلی چندین واحد کارخانه سنگ‌بری در استان اصفهان، تعدادی کارخانه‌های سنگ‌بری ری نیز اعلام کرده‌اند که به زودی کارخانجات خود را تعطیل خواهند کرد.
کد خبر : 30708

به گزارش گروه اقتصادی آنا، 23 تیرماه بود که کارخانجات سنگ‌بری اصفهان در اعتراض به مالیات بر ارزش افزودهT واحدهای خود را تعطیل کردند. آنها به سازمان مالیاتی مهلت دادند که تا اواسط مرداد ماه این مشکل را برطرف کند , در غیر این صورت از همکارانشان در شهرستان ری هم خواهد خواست که به آنها بپیوندند.


افزایش قیمت برق، پلمپ چاه‌های آب کارخانجات سنگ‌بری و در راس همه آنها مشکلات مالیات بر ارزش افزوده علت این اعتراض‌هاست. بر این اساس بارگیری، فروش، تخلیه سنگ خام و تولید تمامی فراوردهای سنگی در استان اصفهان متوقف شده است.


در همین زمینه مسئول کمیته معدن اتاق بازرگانی اصفهان به مشکلات ناشی از وضع مالیات بر ارزش افزوده در این بخش اشاره کرده و گفته بود: مالیات بر ارزش افزوده در درازمدت بسیاری از کارگاه‌های سنگ بری را به تعطیلی می‌کشاند.


عباس تاج‌بخش با اشاره به استفاده از ماشین آلات و تجهیزات معدنی ساخت چین در کشور گفت: به دلیل کیفیت پایین این ماشین آلات، بیشتر معادن استان با مشکلاتی روبه‌رو هستند.


به گفته او، دو هزار واحد سنگ‌بری با تولید سالانه 60 میلیون متر مربع سنگ در استان اصفهان فعالیت دارند و این در حالی است که کل تولید سنگ کشور در سال 120 میلیون متر مربع است.


به نظر می رسد بعد از تعطیلی واحدهای سنگ‌بری شهرستان ری و آغاز موج تعطیلی جدید در واحدهای سنگ‌بری، شاهد تغییرات قیمتی در این بازار باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته