دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1397 - 15:25

تلاش برای محکومیت قانون کشور یهود در سازمان ملل متحد

نمایندگان عرب کنست در تلاش هستند تا موضوع قانون کشور یهود را به سازمان ملل متحد بکشانند و محکوم کنند.
کد خبر : 307070

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، خبرگزاری رسمی ترکیه شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد تعدادی از دیپلمات‌های این رژیم اطلاعاتی دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد نمایندگان عرب کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) در تلاش هستند تا ماه آینده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در محکومیت تصمیم تل‌آویو در تصویب قانون کشور یهود به سازمان ملل متحد ارائه کنند.


طبق این گزارش، اعضای عرب کنست می‌خواهند پیش‌نویس قطعنامه را پیش از نشست ماه آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کنند و در این زمینه با مسئولان ارشد سازمان ملل متحد دیدارهایی برگزار کرده‌اند.


دنی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد اقدام اعضای کنست را محکوم کرد و از یولی ادلشتاین رئیس مجلس خواست تا در این موضوع مداخله کند.


این در حالی است که پیش‌تر زهیر بهلول عضو حزب اتحاد صهیونیستی که حزب مخالف رژیم کنونی به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو است، در خلال مصاحبه‌ای تلویزیونی در اعتراض به تصویب قانون جنجالی کشور یهود کناره‌گیری کرد.


وی مجلس رژیم صهیونیستی را بابت تصویب این قانون، نژادپرست و مخرب خواند و گفت: «این قانون جلوی رسیدن جمعیت عرب را به برابری در اسرائیل می‌‌گیرد و با این قانون دیگر زبان عربی یکی از زبان‌های رسمی این رژیم نیست.»


قانون کشور یهود در حالی تصویب شد که در همان زمان تصویب نیز اعضای عرب مجلس رژیم صهیونیستی در صحن کنست نسخه‌هایی از این قانون را پاره کردند و اعتراضشان را فریاد زدند. بعد از تصویب این قانون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آن به‌عنوان لحظه‌ای سرنوشت‌ساز در تاریخ این رژیم یاد کرد.


انتهای پیام/4077/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته