دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1397 - 16:42
وزیر بهداشت:

سینما و هنر کمک زیادی به کاهش بیماری‌های غیرواگیر می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر علت مرگ 80 درصد از مردم ایران است، گفت: سینما و هنر می تواند کمک زیادی به ارتقای سلامت جامعه و کاهش بیماری‌های غیرواگیر کند.
کد خبر : 307055

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه چهارمین روز از سومین دوره جشنواره فیلم سلامت، اظهار کرد: سینما و هنر می‌تواند به توانمند ساختن مردم در حوزه بهداشت عمومی و رعایت نکات بهداشت فردی کمک کند و سلامت هم جزئی از فرهنگ است و هرقدر فرهنگ عمومی مردم ارتقا پیدا کند، مراقبت بیشتری از سلامت خود و خانواده‌هایشان خواهند کرد.


وزیر بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه در جشنواره فیلم سلامت امسال، فیلم‌ها و مستندهای بسیار جذابی در مورد برخی بیمار‌ها ازجمله اوتیسم ساخته شده و هرقدر بتوانیم سواد سلامت مردم را افزایش دهیم، به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک کرده‌ایم و رسالت اولیه ما در وزارت بهداشت نیز، پیشگیری از بروز بیماری‌ها است.


هاشمی افزود: افرادی که در حوزه فرهنگ، توانایی دارند می‌توانند به سلامت مردم کشور کمک کنند تا در حوزه‌های بهداشتی توانمند شوند و هنر ما، در پیشگیری از بروز بیماری‌ها است نه توسعه بیمارستان‌ها؛ اگرچه که آن‌هم، حق مردم است و باید اقداماتی انجام دهیم که مردم کمتر به بیماری مبتلا شوند.


وزیر بهداشت ضمن تأکید بر لزوم ترویج خودمراقبتی در جامعه، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ، نیازی به‌حساب و کتاب ندارد و مشکلاتی که در کشور و دنیا داریم به دلیل رفتارها، کم‌فرهنگی و ضدفرهنگی عمل کردن است بنابراین در حوزه ارتقای فرهنگ عمومی هر کسی تلاش کند و به‌صورت مادی و معنوی سرمایه‌گذاری کند، بسیار ارزشمند است.


دکتر هاشمی در خصوص تأثیر حضور پزشکان و روانشناسان در کنار فیلم‌سازان، گفت: حتماً فیلم‌سازان، نیاز به حضور پزشکان و روانشناسان را برای فاخرتر ساختن ایده‌های خود، احساس می‌کنند و افرادی که حرفه‌ای هستند، این نیاز را بیش از دیگران می‌بینند.


انتهای پیام/4009/4038/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته