دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1397 - 11:57
سخنگوی خبرگان رهبری:

وضعیت معیشتی مردم دستورکار پنجمین اجلاس خبرگان رهبری است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری پنجمین اجلاس خبرگان رهبری در 13 و 14 شهریور خبر داد و گفت: رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم دستور کار این اجلاس خواهد بود.
کد خبر : 307018

به گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با توجه به در پیش بودن پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان در روزهای 13 و 14 شهریور، نشست خبری آیت‌الله سید احمد خاتمی سخنگوی مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز با حضور خبرنگاران در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در تهران برگزار شد.


سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در این نشست گفت: مراسم افتتاحیه پنجمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری، سیزدهم شهریور از ساعت هشت صبح آغاز می‌شود که ابتدا رئیس مجلس خبرگان رهبری نطق پیش از دستور خواهند داشت. پس از سخنان آیت‌الله جنتی، برخی از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری نطق پیش از دستور خواهند داشت که پس‌ از آن، سخنرانی یکی از شخصیت‌های کشوری انجام می‌گیرد.


وی رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم را از جمله دستور کار این اجلاس دانست و افزود: بعضی‌ها می‌گویند این موضوع ربطی به خبرگان ندارد اما بر اساس ماده 52 آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان به منظور آگاهی اعضا، این مجلس می تواند به تحولات داخلی و جهانی به ویژه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و مدیریتی بپردازد. از روسای سه قوه برای شرکت در این اجلاسیه دعوت کردیم تا درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات مردم گزارش خود را ارائه کنند.


خاتمی به انتقاد برخی از افراد برای ورود خبرگان رهبری به مسائل اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: برخی بر این باورند که نباید خبرگان به این موضوعات ورود داشته باشد در حالی‌ که در ماده 52 آیین‌نامه خبرگان به این موضوعات اشاره‌ شده و اعضای خبرگان باید از مشکلات امنیتی و اقتصادی باخبر باشند و کمیسیونی به نام کمیسیون سیاسی اجتماعی شامل 11 نفر در خبرگان تشکیل شده است.


سخنگوی مجلس خبرگان رهبری به دیگر برنامه‌های این اجلاس اشاره کرد و گفت: در این اجلاس از روسای سه قوه برای سخنرانی دعوت شده بود تا توضیحاتی درباره اقداماتی که برای رفع مشکلات اقتصادی مردم انجام داده‌اند بیان کنند که رئیس‌جمهوری برای سخنرانی عذرخواهی کردند و دلیل آن را نمی‌دانیم.


وی یادآور شد: حضور رئیس‌جمهور در جمع خبرگان و بیان اقدام‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی دولت، می‌تواند فرصت بسیار خوبی را برای رئیس‌جمهور فراهم کند.


خاتمی درباره حواشی اخیر در مدرسه فیضیه گفت: پاسخ به این سوال ربطی به خبرگان ندارد اما حوزه‌ها طی قرن‌ها با زعامت مراجع اداره شده‌اند و امروز هم با زعامت مراجع اداره می‌شوند؛ یعنی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، 9 را نفر را به مراجع عظام تقلید از جمله حضرت آیت‌الله خامنه ای پیشنهاد می‌دهند و آن‌ها کتبی یا شفاهی این جمع را به عنوان شورای عالی حوزه نصب می‌کنند. حرفی، حرف حوزه محسوب می‌شود که مستقیم از سوی مراجع مطرح شود یا شورای عالی حوزه موضع بگیرد. درباره حواشی که به وجود آمد، موضع شخصی من همان موضع مراجع است اما ایکاش این حواشی نبود. ایکاش در آنجا درباره مساله اقتصادی حرف زده می‌شد و این حواشی ایجاد نمی‌شد؛ امروز مساله اصلی مشکلات اقتصادی است و نباید حاشیه سازی‌ها ما را از ساماندهی اقتصادی و معیشت مردم غافل کند.


سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ریز شدن در این موضوع و نقد و جرح و تعدیل این سخنان باز یک موج جدیدی در کشور ایجاد می‌کند که مسائل اصلی کشور نیست؛ رهبر معظم انقلاب به ما آموخته اند که مسائل را اصلی و فرعی کنید. در شرایط این چنینی، پرداختن به این مسائل را فرعی می‌دانم اگرچه سکوت نکردم. من اعلام موضع کردم اما وارد شدن به ریز ماجرا را مناسب نمی‌دانم. باید باورمان شود که آمریکا در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی است؛ باید باورمان شود که چالش معیشتی، چالش قابل توجهی است که نمی شود از نظر دور داشت.


انتهای پیام/4071



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته