دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1397 - 11:28
زادروز جهان پهلوان تختی؛

مرحوم تختی خصوصیات اخلاقی بی‌نظیری داشت/ قهرمانی که در درجه اول پهلوان بود

پیشکسوت کشتی گفت: مرحوم تختی خصوصیات اخلاقی ویژه‌ای داشت، از جمله مردم‌داری، ساده‌زیستی و کمک به فقرا درصدر برنامه‌های این پهلوان بود.
کد خبر : 307003

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پنجم شهریور زادروز مردی است که به اخلاق، جوانمردی و در یک کلمه به مردم‌داری شهره است. مردی که یادش از تاریخ کشتی ایران هرگز کنار نمی‌رود. تختی با مردم زیست و مردمی هم از دنیا رفت. خاطرات این پهلوان ایران از یادها نخواهد رفت. تختی زنده است و علاوه بر افتخارآفرینی در دنیا، خاطرات جوانمردی و کمک این مرد اخلاق به فقرا فراموش نمی‌شود.


به همین مناسبت گفتگویی با ابراهیم جوادی پیشکسوت کشتی و هم‌دوره جهان پهلوان تختی انجام دادیم که در زیر می‌آید:


جوادی با بیان اینکه نام‌گذاری پنجم شهریورماه به‌روز ملی کشتی جای قدردانی دارد، اظهار کرد: تختی کسی است که پس از 50 سال هنوز مردم در کوچه و خیابان از او به نیکی نام می‌کنند، تختی مردمی بود، دست نیازمندان را می‌گرفت و هیچ‌وقت خود را جدا از مردم ندید.


وی اضافه کرد: در سالروز درگذشت این پهلوان نامی کشورمان از پیر و جوان و زن و مرد در مراسمش شرکت می‌کنند و این نشان می‌دهد که مرحوم تختی صفات اخلاقی ویژه‌ای داشته است.


این پیشکسوت کشتی عنوان کرد: بنده 20 سال اختلاف سنی با مرحوم تختی دارم و ایشان از من بزرگ‌تر بود، اما همواره کشتی‌های این پهلوان را دنبال می‌کردم و او را الگوی خودم قرار داده بودم.


جوادی با اشاره به کشتی معروف مرحوم تختی با حریفی از شوروی سابق در 1962 تولیدو، گفت: تختی در مصاف با حریفی که از ناحیه پای راست دچار آسیب‌دیدگی بود مدارا کرد و حتی تحسین حریفش را در پی داشت و الکساندر مدود نیز بعدها از خاطره کشتی با پهلوان ایران به نیکی یاد کرد و دوستی با مرحوم تختی را افتخار خود دانست.


وی با توصیه به جوانان به‌خصوص ورزشکاران برای پیمودن راه مرحوم تختی مطرح کرد: ورزشکاران مردانگی، گذشت و ایثارگری این پهلوان را سرلوحه فعالیت‌های ورزشی و شخصی‌شان قرار دهند، در مجموع مرحوم تختی مرد واقعی بود و مردانه زندگی کرد.


انتهای پیام/4051/ب/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته