دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1397 - 07:48
میرهاشم حسینی در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین حامی تکواندو است/ برای رسیدن به طلای آسیا شب و روز سختی کشیدم

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: برای کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی خیلی سختی کشیدم، وقتی مسابقه‌ام تمام شد و به مدال طلا رسیدم، توانستم یک وعده غذای مناسب بخورم.
کد خبر : 307001

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، میرهاشم حسینی تکواندوکار وزن 63- کیلوگرم کشورمان در اولین حضورش در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدال خوش‌رنگ طلا رسید. قرعه حسینی در بازی‌های آسیایی جاکارتا در گام نخست استراحت بود و در دوره بعد به مصاف «فرانسیس آرون آگوجو» فیلیپینی رفت و پیروز میدان شد و به دور بعد راه پیدا کرد.


پس از آن حسینی مقابل «ساردار تویرو» ازبکستانی قرار گرفت و مقتدرانه این بار هم پیروز میدان شد و نشان برنز این رقابت‌ها را قطعی کرد و به دور بعد راه پیدا کرد. میرهاشم در مرحله نیمه‌نهایی هم با «گانگ مین‌چو» از کره‌جنوبی مبارزه کرد و پیروز شد. در مرحله فینال کار برای میرهاشم‌ حسینی سخت شد، این تکواندوکار کشورمان با «شوای ژائو» از چین که دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ریو 2016 و قهرمان جهان 2017 بود به میدان رفت، حسینی مقابل این تکواندوکار چینی دو مرتبه شکست خورده بود و بدون شک کارش در آسیا سخت بود، اما توانست با اقتدار این حریف سرسخت را شکست بدهد و یکی از مدال‌آوران طلایی کاروان ایران لقب بگیرد.


در ادامه گفتگوی خبرنگار آنا با میرهاشم حسینی به شرح زیر است:


اولین حضور شما در بازی‌های آسیایی با کسب مدال طلا همراه شد چه حسی دارید؟


خدا را شکر که توانستم در اولین حضورم در بازی‌های آسیایی به مدال طلا برسم. من واقعاً برای رسیدن به این مدال خیلی سختی کشیده بودم و خدا را شکر توانستم با کسب این مدال دل همه کسانی که از من حمایت کردند را شاد کنم.


برای رسیدن به بازی‌های آسیایی چه مسیری را طی کردید؟


من سال گذشته در رقابت‌های جهانی توانستم به مدال نقره جهان برسم و بعد از آن در رقابت‌های یونیورسیاد ( المپیک دانشجویان) به مدال طلا رسیدم و همه هدفم این بود که به بازی‌های آسیایی راه پیدا کنم. خوشبختانه در انتخابی تیم ملی هم توانستم پیروز شوم و جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست بیاورم. برنامه تمرینی ما برای حضور در این رویداد مهم، از خردادماه آغاز شد و با تمریناتی که کادر فنی برای اعضای تیم درنظر گرفته بودند توانستم هم از نظر فنی و هم روحی و روانی به جایگاه خوبی برسم و قدرتمند به المپیک آسیایی اعزام شوم.


سطح رقابت‌ها چطور بود؟


بازی‌های آسیایی برای کشورها از اهمیت خاصی برخوردار است و همه تلاش می‌کنند بالاترین نشان این رقابت‌ها را به دست بیاورند. در کشورهای آسیایی، تکواندو حرف اول را می‌زند، بنابراین حریفان سرسختی داشتم. کشورهای اروپایی هم البته در تکواندو در حال پیشرفت هستند اما به اندازه کشورهای آسیایی ‌قدرتمند نیستند. من در این رقابت‌ها با بهترین‌های جهان و المپیک رقابت کردم و خدا را شکر می‌کنم که سربلند بیرون آمدم.


فکر می‌کردید به مدال طلا برسید؟


همه هدفم کسب مدال طلا بود و برای آن شبانه‌روز تلاش کردم. برای این مسابقه خیلی سختی کشیدم و وزن کم کردم. وقتی مسابقه‌ام تمام شد و به مدال طلا رسیدم، توانستم یک وعده غذای مناسب بخورم. فکر می‌کنم با همه این سختی‌هایی که کشیدم مدال طلا حقم بود.



سرسخت‌ترین تکواندوکار هم در این مسابقه رقیبتان شد.


بله. وقتی قرعه‌کشی شد و با حریف چینی برخورد کردم شوکه شدم. اصلاً انتظار نداشتم با او مبارزه کنم. من دو بار از این حریف چینی شکست خورده بودم و رویارویی با او در میدان بازی‌های آسیایی خیلی سخت بود، اما بعد از اینکه قرعه‌کشی انجام شد و حریفانم مشخص شدند تلاش کردم به اینکه حریفانم چه کسانی هستند فکر نکنم و تنها روی هدفم و کسب مدال طلای آسیا تمرکز کردم.


چه شد با این حریف چینی روبه‌رو شدید؟


نمی دانم. او اصلاً قرار نبود در وزن 63- کیلوگرم مبارزه کند و وقتی فهمیدم او به قرعه من خورده است واقعاً شوکه شدم. این حریف چینی هم وزن کم کرده بود و تصمیم گرفته بود در وزن 63- کیلوگرم مبارزه کند. من دو بار از او شکست خورده بودم، اما در این رقابت‌ها از او انتقام گرفتم.


برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟


من بعد از بازی‌های آسیایی به شهر خودم آمدم و قرار است چند روزی استراحت کنم و بعد از آن بلافاصله به تهران برمی‌گردم و اردوهای تیم ملی را شروع خواهیم کرد. ما رقابت‌های گرندپری را پیش‌رو داریم و باید ببینم کادر فنی برای اعزام ما به این رقابت‌ها چه تصمیمی می‌گیرد. با توجه به اینکه ما چند نفر هستیم که در این وزن می‌توانیم به گرندپری اعزام شویم و رنکینگ همه ما هم به این رقابت‌ها می‌خورد، بنابراین تابع تصمیمات کادر فنی هستیم. رقابت‌های گرندپری 40 امتیازی است و از اهمیت زیادی برخوردار است.


شما در دانشگاه‌‌ آزاد مشغول به تحصیل هستید؟


بله من در مقطع کاردانی در رشته تربیت‌بدنی درس می‌خوانم.


در این مدت که در اردوهای تیم ملی بودید دانشگاه با شما همکاری کرد؟


بله. در این مدت که در اردوهای تیم ملی بودم دانشگاه آزاد کاملاً با من همکاری کرد. گاهی اوقات در اردو بودم و حتی نمی‌توانستم امتحان بدهم. من در تیم تکواندو دانشگاه آزاد حضور دارم و زمانی که در رقابت‌های یونیورسیاد توانستم به مدال طلا برسم، تسهیلات 80 درصد تخفیف شهریه شامل حال من شد و همچنین به دلیل اینکه در تیم دانشگاه هم حضور داشتم، پنج درصد تخفیف شهریه گرفتم و در مجموع در این ترم 85 درصد تخفیف شهریه داشتم. دانشگاه‌ آزاد یکی از حامیان بزرگ تکواندو است و خدا را شکر همیشه در لیگ برتر حضور داشته و یکی از بزرگ‌ترین حامی قهرمانان است. اگر حمایت‌های دانشگاه آزاد نبود نمی‌توانستم در کنار ورزش حرفه‌ای درسم را ادامه دهم.


انتهای پیام/4057



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته