دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1397 - 10:38
یک مقام مسئول در گفتگو با آنا خبر داد؛

آغاز رسمی اعزام نیروی کار ایرانی به آلمان

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران (اصکابا) از اعزام نیروی کار به کشورهای انگلستان و آلمان خبر داد.
کد خبر : 306978

محمدحسن احمدپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به ظرفیت بازار کار رشته کمک پرستاری در کشور آلمان، گفت: بنابر توافقنامه‌هایی که بین اصکابا و مؤسسه ویویدوس در زمینه آموزش کمک پرستاری منعقد شده، قرار است علاقمندان به فعالیت در رشته کمک پرستاری در آلمان پس از شرکت در دوره‌های آموزشی تئوری (240 ساعت در ایران)، بالینی (240 ساعت در برلین) و دوره توجیهی (80 ساعت در برلین) که توسط اساتید آلمانی و بر اساس استانداردهای کشور آلمان برگزار می شوند، به عنوان کمک پرستار در کشور آلمان مشغول به کار شوند.


رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران دارا بودن مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی و دیپلم و همچنین تسلط به زبان آلمانی در حد B1 و نداشتن منع خروج از کشور را از شرایط شرکت در این دوره آموزشی عنوان و افزود: دارندگان مدارک دانشگاهی بالاتر که به زبان آلمانی تسلط دارند که از سایر روش‌ها موفق به اخذ موقعیت کاری یا اقامتی در آلمان نشده‌اند نیز می‌توانند از این طریق اقدام کنند.


احمدپور تصریح کرد که اصکابا پیش از شروع دوره از قطعیت استخدام افراد شرکت‌کننده در این دوره‎های آموزشی در کشور آلمان، تا حد امکان اطمینان حاصل خواهد کرد.


رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی اصکابا، همچنین از اعزام نیروی کار در رشته‌های پرستاری، عمران، مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر به انگلستان خبر داد و گفت: بنابر قراردادی که مطابق بر اساس لیست رسمی مشاغل مورد نیاز کشور انگلستان بین مؤسسه کاریابی بین‌المللی سلامت از ایران و موسسه ITWR از انگلستان منعقد شده است، اعزام نیروی کار در رشته‌های ذکر شده به این کشور صورت خواهد گرفت.


وی افزود: با توجه به اینکه رشته پرستاری از جمله مشاغلی است که این کشور بسیار به آن نیاز دارد، گفت: بر اساس این توافقنامه، در مرحله اول برای تعداد 100 پرستار صلاحیت‌دار، پیشنهاد شغلی ارایه شده است اما در مورد سایر مشاغل، مراحل اعزام باید بر اساس ضوابط قانونی این کشور و به صورت موردی برای هر داوطلب با ارائه رزومه و بررسی موقعیت‌های شغلی موجود توسط وکلای انگلیسی به‌طور موردی انجام شود.


احمدپور در تشریح الزامات مورد نیاز پرستاران برای اشتغال در کشور انگلستان گفت: پرستاران داوطلب لازم است حداقل سه سال تحصیلات دانشگاهی، حداقل یک سال سابقه کار، مدرک زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک با نمره هفت یا مدرک OET با حداقل نمره B را داشته باشند. این افراد مطابق تعهد طرف انگلیسی، بعد از هشت ماه تا یک سال موفق به اخذ مجوز کار در انگلستان می‌شوند.


وی هچنین انعقاد قرارداد سه ساله برای تعداد 100 پرستار از ابتدای ورود به انگلستان، اخذ اجازه کار از دولت بریتانیا برای هر پرستار صلاحیت‌دار، ارائه رایگان امکانات اقامتی تنها به متقاضی اصلی، پرداخت تمام هزینه‌های وکلا در انگلستان، پرداخت هزینه‌های دولت بریتانیا در رابطه با مجوز کار، پرداخت هزینه آموزش دوره RN در انگلیس و امکان درخواست ویزای فرزندان و همسر هم‌زمان با متقاضی اصلی را از تعهدات شرکت انگلیسی برای جذب پرستاران ایرانی اعلام کرد.


وی گفت: با توجه به محدودیت تعداد موقعیت شغلی برای پرستاران داوطلب در کل کشور و پیش‌بینی استقبال بیش از ظرفیت موجود، تدابیر لازم برای اولویت‌بندی داوطلبان صورت گرفته است.


احمدپور تأکید کرد: ثبت‌نام داوطلبان و ارسال رزومه از طریق سامانه تعبیه‌شده در وبگاه اصکابا انجام می‌شود؛ به دنبال آن رزومه‌های دریافتی با اولویت داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا سطح توانایی زبان بررسی و از افراد جهت مصاحبه اولیه دعوت و پس از ارزیابی صلاحیت، با افراد صلاحیت‌دار نهایی، قرارداد منعقد می‌شود.


وی با اشاره به شروع مجدد تحریم‌های اخیر آمریکا و نیاز مبرم کشور به فعالیت‌های ارزآور، انعقاد این دو توافقنامه را به عنوان اقدامات مهمی در راستای عمل به مأموریت‌های ملی منطبق با سیاست‌های راهبردی کشور برشمرد و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اجرای موفق آن را خواستار شد.


علاقه‌مندان به اشتغال در کشورهای انگلستان و آلمان و در رشته‌‌های ذکر شده می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.scaba.ir مراجعه کرده و یا با شماره 02188886875 تماس بگیرند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
منصورآزادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
۰
خوب
محمدرضازارع پور
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۶
۰
باسلام .اینجانب مکانیک برق اتومبیل .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
۰
این آقا کلاهبرداره و به تعهداتش عمل نمیکنه گول خودش و شرکت های اقماریشو در شهرستان ها و شهر تهران رو نخورید
سعید خرم دل
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
۱
سلام. این حقیقت داره پس چرا تو اخبار چیزی نگفتن اگه تصویب شده باید جزء اخبار باشه.
با تشکر
محسن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
۰
واقعا خوب
هلدینگ شایسته