دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1397 - 10:22

تحریم‌های ضد روسیه توسط آمریکا اجرا شد

واشنگتن اعلام کرد تحریم جدید آمریکا علیه روسیه به دلیل همکاری مسکو در مسمومیت سرگئی اسکریپال، افسر اطلاعات سابق روسیه امروز در واشنگتن دی‌سی اجرایی خواهد شد.
کد خبر : 306958

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، واشنگتن اعلام کرد تحریم جدید ضد روسیه به دلیل استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سالسبری انگلیس اجرایی می‌شود.


سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده اظهار کرد: بسته جدیدی از تحریم علیه روسیه امروز (29 آگوست) در واشنگتن دی سی به اجرا در خواهد آمد.


دولت ایالات متحده اعلام کرد در این رابطه دو تحریم را علیه روسیه اعمال می‌کند. نخستین بسته تحریم‌هایی که روز دوشنبه فعال می‌شد، شامل ممنوعیت عرضه وسایل الکترونیکی و اجزای دو منظوره به روسیه می‌شود.


دولت آمریکا روز هشت آگوست دو دوره تحریم را اعمال کرد. نخستین بسته تحریم‌هایی که روز دوشنبه فعال شد، شامل ممنوعیت عرضه وسایل الکترونیکی و اجزای دو منظوره به روسیه می‌شود.


دور دوم تحریم‌های اعمال شده توسط واشنگتن در مسکو براساس سیاست‌های آینده روسیه خواهد بود که ممکن است شامل ممنوعیت پروازهای روسیه به ایالات متحده، کاهش روابط دیپلماتیک و توقف صادرات ایالات متحده باشد.


چهار مارس گذشته لندن، دولت روسیه را متهم کرد که سرگئی اسکاپپال، افسر سابق اطلاعات روسیه و دخترش را با ایجاد مسمومیت کشته است.


دولت روسیه اما با اشاره به نبودن مدارک لازم و شواهد ارائه شده از سوی لندن، دخالت در این پرونده را انکار کرده است.


با این حال، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد روسیه باید موج جدیدی از تحریم‌ها را تحمل کند.


وزارت تجارت روسیه به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد ممنوعیت تأمین تجهیزات الکترونیکی دو منظوره از سوی آمریکا بر چند صنعت تأثیر می‌گذارد، اما این اختلال‌ها نمی‌تواند برای روسیه بحرانی باشد و شرکت‌های روسی در صورت ممنوعیت کامل صادرات این کمبود را جبران خواهند کرد.


دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه هم در مورد دور دوم تحریم‌ها گفت اگر نوعی ممنوعیت فعالیت‌های بانکی یا ممنوعیت ارز برای روسیه اعمال شود، این امر به معنای اعلام جنگ اقتصادی است.


وی ادامه داد‌: روسیه باید به این تحریم‌ها، چه به دلیل اقتصادی، سیاسی و یا به هر دلیل دیگری، در صورت لزوم پاسخ خواهد داد.


انتهای پیام/4077/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته