دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1397 - 19:55
در دیدار حاتمی و بشار اسد عنوان شد؛

جهان مدیون مبارزات ملت سوریه علیه تروریست‌ها/ تکذیب شایعه خروج نیروهای ایرانی از سوریه

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در جریان سفر به سوریه با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : 306890

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی با تبریک پیروزی‌های غرورآفرین نیروهای مقاومت و ارتش ‌سوریه بر تروریست‌ها گفت: نه‌تنها مردم منطقه، بلکه مردم جهان مدیون مبارزاتی هستند که ‌در سوریه علیه تروریست‌ها صورت گرفته است.


وی اظهار امیدواری کرد با آزادسازی بخش‌های باقیمانده سرزمین سوریه از اشغال تروریست‌ها، منطقه از شر تروریست‌های تکفیری خلاصی یابد و آوارگان سوری به خانه‌های خود بازگردند.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان با بیان اینکه همانند دوره بحران و جنگ با تروریست‌ها که در کنار ملت و دولت ‌سوریه بودیم در دوره بازسازی این کشور نیز آمادگی مشارکت داریم، تصریح کرد: بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه برخوردار است و می‌تواند آن‌ها را در دوره بازسازی سوریه به کار گیرد.


وی توقف جاه‌طلبی‌ها و آرزوهای بلند صهیونیست‌ها در ادامه اشغال سرز‌مین‌های بیشتری از ‌کشورهای منطقه را مدیون مقاومت دانست.


رئیس‌جمهور سوریه نیز تقارن سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه با پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدان آن را به فال نیک گرفت.


بشار اسد با بیان اینکه سفر این هیأت پیام حضور ایران در سوریه را دارد، گفت: روابط دو کشور محکم و پایدار است و تمامی شایعات و فرافکنی‌هایی که در خصوص روابط دو کشور وجود دارد تأثیری در روابط مستحکممان‌ که از ‌بدو پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شده‌، نخواهد داشت.


وی حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را ناشی از ترس آن رژیم دانست و با تأکید بر همکاری بلندمدت دو کشور، آن را در راستای منافع ملی هر دو طرف ارزیابی کرد.


در این جلسه وزیر دفاع سوریه و اعضای هیأت بلندپایه همراه وزیر دفاع کشورمان نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته