مسیر تهران - همدان کوتاهتر شد
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی گفت: راهآهن تهران - همدان در فاز اول تا کیلومتر 72 بر روی خط موجود تهران - قم حرکت میکند که در این نقطه در بخشی از خط آهن موجود تهران - قم حد فاصل ایستگاه رباطکریم تا نقطه انشعاب از ریل و تراورسهای قدیمی استفاده شده است.
وی افزود: به دلیل مشخصات هندسی مسیر و کم بودن شعاع قوس، سرعت سیر قطارها در این بخش به 60 کیلومتر در ساعت محدود میشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور رفع این مشکل از جانمایی ایستگاه جدیدی در کیلومتر 51 خبر داد و عنوان کرد: طبق بررسیهای صورتگرفته و پس از تبادل نظر با شرکت راهآهن واریانت جدید به همراه ایستگاهی در محدوده شهر پرند طراحی و اجرا شد.
خادمی ادامه داد: این ایستگاه سهراهی به عنوان نقطهای برای انشعاب خط قدیم تهران - قم و خط جدید تهران - همدان اجرایی شده است.
وی از دیگر اقدامات صورتگرفته در این راستا به جمعآوری تقاطع خط جدید همدان و خط قدیم تهران - قم اشاره کرد و افزود: عملیات زیرسازی و روسازی واریانت جدید ادامه داشت و عملیات جمعآوری نیز در تاریخ 27 مرداد ماه طی پنج روز کاری به صورت شبانهروزی انجام شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه کاهش 22 کیلومتری مسیر مشترک محور همدان با محور قدیم تهران - قم را از مزایای بهرهبرداری از این واریانت عنوان کرد و گفت: این واریانت 22 کیلومتری موجب افزایش سرعت سیر و کاهش 45 دقیقهای زمان سیر قطار در مسیر تهران - همدان میشود.
خادمی این اقدام را موجب ارتقاء مشخصات هندسی و نوسازی زیرسازی و روسازی در این بخش از مسیر ریلی دانست و عنوان کرد: احداث پل بزرگ رودشور، استفاده از تراورس بتونی E1 و ریل 60، افزایش حداقل شعاع قوس محور به 1500 متر از دیگر ویژگیهای واریانت احداث شده در خط ریلی تهران - همدان است.
انتهای پیام/4076
انتهای پیام/