دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1397 - 17:35
عضو کمیسیون شوراها و امورد اخلی کشور مجلس در گفتگو با آنا:

آیین‌نامه چگونگی تخصیص یارانه احزاب در کمیسیون شوراهای مجلس تعریف شد

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب در تشریح جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، مکانیزم پرداخت یارانه احزاب و چگونگی نگارش آیین‌نامه آن را تشریح کرد.
کد خبر : 306856

قاسم میرزایی‌نکو در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار کرد: گزارشی در رابطه با ماده 10 احزاب توسط من ارائه شد، مبنی بر اینکه در مدت دو سال عضویت در کمیسیون چه گذشت و از مجموع 250 حزبی که وجود دارند، چند حزب توانسته‌اند خود را با قانون جدید احزاب تطبیق دهند و چه کارهایی در این زمینه صورت گرفته است.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه مسأله دیگری که مطرح شد، چگونگی تخصیص دو میلیارد تومان یارانه‌ای بود که در سال 97 به احزاب تعلق گرفت و گفت: این مکانیزم اینگونه تعریف شد احزابی که خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند اولویت داده شدند. همچنین احزابی که دفتر در تهران یا استان‌ها دارند و یا نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی و کابینه حضور دارند از معیارهایی هستند که تحت عنوان جدولی در آیین‌نامه نگارش شده است تا بودجه احزاب بر اساس آن تقسیم‌بندی شود.


وی با اشاره به اینکه سهم کمی هم از این بودجه برای خانه احزاب تخصیص داده شد، تصریح کرد: بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر ماده 10 احزاب هم در تکمیل بحث قانون احزاب و اقداماتی که انجام شده مسائلی را مطرح کرد.


میرزایی‌نکو خاطرنشان کرد: در این جلسه سعی کردیم به عنوان اعضای کارگروه کمیسیون احزاب موانع قانون جدید را در کمیسیون شوراها مطرح کرده و‌ آن را نهایی کنیم تا برای اجرا به کمیسیون احزاب بیاوریم.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس اضافه کرد: در جلسه امروز کمیسیون آقای بی‌مقدار هم گزارشی را در رابطه با رفع موانع برای برون رفت از مشکلات اقتصادی بیان کرد و آیتم‌هایی را در این زمینه برشمرد که چه مشکلاتی وجود دارد و باید از کجا شروع کنیم و مسائلی را در رابطه با سیاست خارجی و وزارتخانه‌ها مطرح کرد.


وی درباره دو سوال ملی و منطقه‌ای حسن کامران که در کمیسیون مطرح شد، گفت: این دو سوال از دو وزیر کشور و نیرو بود که در غیاب وزرا مطرح شد مبنی بر اینکه چرا مصوبه شورای آب درباره تخصیص آب مورد توجه قرار نگرفته و اجرا نشده است.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب