دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 44

انسانِ خداگونه؛ تاریخ مختصر آینده، کتابی برای ترسیم آینده بشر

«کتاب انسان خداگونه؛ تاریخ مختصر آینده» با توصیف دستاوردهای بشر، تصویری از آینده ترسیم می‌کند.
کد خبر : 306845

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «انسانِ خداگونه؛ تاریخ مختصر آینده»، کتابی نوشته «یووال نوح هراری» است که تاریخ را با توصیف وقایع و تجربه‌های فردی انسان‌ها و موضوعات اخلاقی مرتبط با پژوهش تاریخی روایت می‌کند.


انسان خداگونه بیشتر با قابلیت‌هایی سروکار دارد که انسان‌ها در طول هستی خود کسب کرده‌اند. این کتاب دستاوردها و تلاش‌های بشر را توصیف می‌کند تا تصویری از آینده را ترسیم کند.


در کتاب انسانِ خداگونه؛ تاریخ مختصر آینده همچنین به بسیاری از مباحث فلسفی همچون تجربه انسانی، فردگرایی، عواطف انسانی و آگاهی پرداخته شده است.


همچنین از دیگر ویژگی‌های این کتاب، این است که دوران تاریخی را مورد تحلیل قرار می‌دهد و با مشخص کردن سه انقلاب در تاریخ بشر، نظریه‌های شبهه‌برانگیزی را بدون هیچ توضیحی مطرح می‌کند. برای مثال مشاغل شناخته‌ شده از میان می‌روند و ماشین جای انسان را می‌گیرد و او ناگزیر خواهد بود به ازای هر شغلی که به ماشین واگذار می‌کند، شغلی برای خود ابداع کند و این روند تا غایت آن‌چنان پیش خواهد رفت که دیگر شغلی برای ابداع کردن نمی‌ماند. کاری نمی‌ماند که بشر بتواند بهتر از ماشین انجام دهد و صرفه در آن است که کار به دست کاردان سپرده شود.


انسان خداگونه؛ تاریخ مختصر آینده ترجمه زهرا عالی در قالب 552 صفحه و به قیمت 64 هزار تومان از سوی نشر نو منتشر شده است.


انتهای پیام/4072/4031/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته