دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1397 - 16:22
در نشست دوجانبه وزرای دفاع ایران و سوریه مطرح شد؛

تأکید بر حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی سوریه

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی سوریه موجب تقویت امنیت منطقه خواهد شد، زیرا امنیت کشورهای منطقه تأثیرپذیر از یکدیگر هستند.
کد خبر : 306820

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ امیر حاتمی در دیدار با وزیر دفاع سوریه، پیروزی‌های ارتش این کشور بر تروریست‌های تکفیری را تبریک گفت و تصریح کرد: این مبارزه توانست شر تروریست‌ها را از سر ملت‌های منطقه و جهان رفع کند.


حاتمی با بیان اینکه اعتقاد دارم آزادسازی کامل سرزمین سوریه از دست تروریست‌ها به امنیت کل منطقه کمک خواهد کرد افزود: به‌ طور حتم آزادسازی کامل سرزمین سوریه بهانه را از بیگانگان برای مداخله در امور منطقه خواهد گرفت.


وی با اشاره به مداخلات کشورهای بیگانه در امور سوریه گفت: از تلاش‌های ارتش سوریه برای پاک‌سازی کامل سرزمین سوریه حمایت و آن‌ را حق دولت این کشور برای اعمال حاکمیت می‌دانیم و حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی سوریه موجب تقویت امنیت منطقه خواهد شد، زیرا امنیت کشورهای منطقه تأثیرپذیر از یکدیگر هستند.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر ضرورت هویت واحد و حفظ اقوام و مذاهب سوریه زیر چتر قانون اساسی تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون با هر ایده و طرحی در راستای تجزیه سوریه مخالفت کرده است و باور داریم حفظ تمامیت ارضی سوریه موجب ثبات این کشور و ثبات در منطقه خواهد شد اما متأسفانه کشورهای فرامنطقه‌ای درصدد دامن زدن به تفرقه در منطقه و کشور سوریه هستند.


وزیر دفاع سوریه در این دیدار وضعیت کلی مناطق عملیاتی و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در آزادسازی مناطق اشغال‌شده توسط تروریست‌ها را تشریح کرد و گفت: با حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، محور مقاومت و به‌ واسطه خون شهیدان، توانستیم این حلقه شوم تروریستی را از میان برداریم و فتنه دشمنان را خنثی کنیم.


در این دیدار روند همکاری‌های دوجانبه بررسی و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت مشارکت در مرحله بازسازی سوریه به‌‌ویژه بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه تأکید کرد.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان صبح امروز در صدر یک هیأت ارشد دفاعی و نظامی به‌ منظور توسعه روابط دوجانبه دفاعی و امنیتی و موضوعات مربوط به بازسازی سوریه وارد دمشق شد.


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته