دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1397 - 00:54
مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

شاگردان شفر آماده شکار السد در آزادی

تیم استقلال ایران برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، باید در دیدار رفت نتیجه خوبی برابر السد قطر به دست آورد.
کد خبر : 306819

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در روز نخست مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و در دور رفت این بازی‌ها، تیم‌های استقلال ایران و السد قطر ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.


دو تیم با شرایط متفاوتی برابر هم قرار خواهند گرفت. استقلال در لیگ برتر ایران، شروع جذابی نداشته و تا اینجای کار که پنج هفته از رقابت‌ها برگزار شده، تنها 6 امتیاز به دست آورده است. در مقابل السد در سه بازی که در لیگ ستارگان قطر انجام داده، دو پیروزی و یک تساوی کسب کرده است. جالب اینکه السد پیروزی‌های 6 بر صفر و 10 بر یک را مقابل الخریطیات و العربی را تجربه کرده اما در هفته سوم برابر الغرافه میانه جدولی به تساوی یک بر یک رسید تا در رده نخست جدول قرار بگیرد، در حالی که استقلال در لیگ برتر در رتبه هشتم قرار دارد.


وینفرد شفر در این فصل با مشکل‌های زیادی در خصوص جذب بازیکن مواجه شد. او که امید ابراهیمی، مامه باباتیام، سرور جباروف و سیدمجید حسینی را جدا شده دید، با مصدومیت داریوش شجاعیان، محسن کریمی، مرتضی آقاخان و روزبه چشمی هم روبرو شد. مهدی قائدی هم به دلیل همراهی تیم امید در بازی‌های آسیایی جاکارتا، غایب دیگر استقلال است. اگر چه مرتضی تبریزی، مارکوس نیومایر، الحاجی گرو و طارق همام به جمع شاگردان شفر اضافه شدند اما این نفرات زمان کمی در کنار تیم بودند و به آمادگی مدنظر نرسیده‌اند. با این وجود سرمربی آلمانی استقلال از آمادگی تیمش برای برتری در مسابقه امروز در کنفرانس خبری پیش از بازی گفته است.


در مقابل السد با آوردن گابی کاپیتان اسپانیایی اتلتیکو مادرید و جونگ وو یونگ مدافع ملی‌پوش کره‌جنوبی، بیش از گذشته آماده مصاف با استقلال شده است. حضور بازیکنانی مانند ژاوی هرناندز، حسن الهیدوس، بغداد بونجاح، علاءالدین یونس و یوغرطه حمرون نیز از عوامل موفقیت احتمالی السد به حساب می‌آید. اسوالدو فریرا پرتغالی، هدایت السد را برعهده دارد و توانسته نمایش رضایت‌بخشی را با این تیم عربی داشته باشد.


روی کاغذ شانس استقلال ایران برای حذف السد تا حدود زیادی پایین آمده است اما نباید فراموش کرد که فصل گذشته، پرسپولیس با وجود باخت سه بر یک در بازی رفت مرحله گروهی، در دیدار برگشت این تیم را یک بر صفر شکست داد. برتری نماینده سرخ‌پوش ایران در مرحله گروهی، بیانگر آن است که استقلال هم توانایی آن را دارد تا السد را مغلوب کند و این حریف قطری نمی‌تواند در تهران نتبجه دلخواه را به دست آورد.


نماینده آبی‌پوش ایران آمار گل‌زنی فوق‌العاده‌ای در این فصل نداشته‌ و تنها پنج‌ گل در لیگ برتر زده است. با این وجود نمی‌توان شانس فتح دروازه السد را در این بازی کم دانست. ضمن اینکه 17 گلی که تیم قطری در لیگ ستارگان کشورش زده نیز دلیلی بر برتری این تیم مقابل استقلال ایران نیست.


شکی نیست که اگر استقلال برابر السد گل نخورد و بیش از یک بار هم دروازه رقیب مرحله یک‌چهارم نهایی را در دور رفت باز کند، در دیدار برگشت بازی آسان‌تری دارد و شانس بیشتری برای صعود به مرحله نیمه‌‌نهایی خواهد داشت.


انتهای پیام/4048


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب