دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1397 - 19:14
وزیر آموزش و پرورش:

پیگیر حل مشکلات معلّمان هستیم

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه پیگیر حل مشکلات معلّمان هستیم، تصریح کرد: اگر در سخنرانی‌ها از معلم کم‌تر سخن گفته می‌شود، این به معنی فراموشی نقش بی‌بدیل معلمان در عرصه تحول نیست، بلکه پرداختن به یک موضوع، ممکن است باعث غفلت از سایر موضوعات شود.
کد خبر : 306774

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی پیش‌از ظهر امروز پس از بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه دستاوردها و عملکرد یک‌ساله وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان البرز در جمع معاونان، مدیران و رؤسای مناطق شهر تهران با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: سند تحول بنیادین شش ساحت تربیتی را برای ما ترسیم کرده است، بنابراین نباید صرفاً به محفوظات بسنده کنیم.


وی افزود: اولین مسیری که برای اجرای سند در پیش گرفتیم، تحول در محتوا و کیفیت آموزشی بود و مسیر دوم، تحول در مدیریت بود که البته باید با سرعت اجرا می‌شد و جلو می‌رفت.


وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از همه‌کسانی که در گذشته تلاش کردند تعلیم و تربیت را پیش ببرند، گفت: در مسیر دوم، مبنای تغییرات بر اساس مدرسه‌محوری است در این زمینه چهار برنامه داریم، برنامه اول انتخاب مدیران، با این فرآیند که در چهل سال گذشته بی‌سابقه بود و برای اولین بار و در دولت دوازدهم این فرصت به همه داده شد، تا همه خود را کاندیدای مدیریت مدرسه کنند؛ این موضوع باعث شد در اولین سال اجرای این طرح بیش از ۱۱ هزار نفر متقاضی پُست مدیریت شوند.


بطحایی خاطرنشان کرد: در راستای مدرسه‌محوری اولین برنامه، انتخاب و انتصاب مدیران و دومین برنامه، سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران، برنامه کنترل کیفیت مدارس به‌عنوان سومین برنامه مدرسه‌محوری بود و بالاخره چهارمین برنامه تفویض اختیار به مدارس است.


وی ادامه داد: تفویض اختیار ازجمله مواردی است که اگر اتفاق نیفتد مدرسه محوری محقق نمی‌شود، هرچند غول بوروکراسی اجازه تفویض اختیار را نمی‌دهد، اما تلاش خواهیم کرد از مهرماه ۹۷ این برنامه‌ها با سرعت بیشتری پیش برود.


وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر در سخنرانی‌ها از معلم کم‌تر سخن گفته می‌شود، این به معنی فراموشی نقش بی‌بدیل معلمان در عرصه تحول نیست، بلکه پرداختن به یک موضوع ممکن است باعث غفلت از سایر موضوعات شود، البته به‌صورت مستمر پیگیر حل مشکلات معلّمان هستیم اما معتقدم این موضوع نباید دائماً در رسانه‌ها گفته شود.


وی ایجاد بستری مناسب بر ای ارتباط تعاملی با جامعه ذینفعان آموزش و پرورش را ضروری دانست و افزود: بسیاری از نگرانی‌های به وجود آمده با تقویت تعامل و شفاف‌سازی از طریق شبکه تعاملی برطرف می‌شود، لذا از همه همکاران می‌خواهم از بستر ایجادشده تحت عنوان تلویزیون تعاملی برای تقویت تعامل با جامعه مخاطبان استفاده کنند.


انتهای پیام/4009/4038/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب