دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1394 - 15:18
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد

در خواست دیدار با رئیس قوه قضائیه برای حل معضل جنگل‌خواری

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با انتقاد از افزایش جنگل خواری، گفت: فراکسیون محیط زیست مجلس درخواست کرده است تا دیداری با رئیس قوه قضاییه داشته باشد که امید است با برگزاری این جلسه بخش اعظمی از مشکلات جنگل‌خواری مرتفع شود.
کد خبر : 30665

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، موید حسینی صدر با گرامیداشت نام‌گذاری هشتم مرداد به نام روز جنگل، گفت: در سال‌های گذشته به شدت از جنگل‌ها غفلت شده، در حقیقت استفاده‌های بسیار از زمین‌های دولتی در ایران علت اصلی نابودی جنگل‌هاست.


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: استفاده از زمین‌ها برای توسعه شهرها یا تملک زمین‌ها برای راه‌اندازی طرح‌های دولتی و صنعتی سبب شده است تا در مواردی از زمین‌ها استفاده‌های غیرقانونی شود.


وی افزود: به دنبال زمین خواری‌های گسترده در شهرها و روستاها، جنگل‌ها نیز مورد تصرف قرار گرفته‌اند، به شکلی که در این سال‌ها درحوزه صیانت از جنگل‌ها نه تنها کاری انجام نگرفته، اقدامات نادرست سبب خشک شدن درختان و آتش سوزی‌های بسیار در جنگل‌ها شده است.


این نماینده مجلس نهم با انتقاد از افزایش جنگل‌خواری گفت: جنگل‌ها امروزه به مناطق توریستی تغییر شکل یافته و خانه و ویلاها جایگزین درختان شده‌اند.


حسینی صدر با تاکید بر اینکه جنکل ثروت ملی است، تصریح کرد: حفاظت از جنگل‌ها نیازمند کمک و صیانت همگانی است، در غیر این صورت و بدون همکاری مردم هیچ دولتی تمایلی به صیانت از جنگل‌ها به تنهایی نداشته همانگونه که این امانت ارزشمند در طول این سال‌ها متاسفانه حفظ نشده است.


وی ادامه داد: رسانه ملی نقش بسزایی می‌تواند داشته باشد و امید است تا با کمک دوستداران طبیعت از آینده سبز کشور امانتداری شود، در واقع این یک وظیفه عمومی است که باید مانع ورود آسیب به حریم جنگل‌ها شود.


سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به افزایش جنگل‌خواری، فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس درخواست کرده است تا در هفته آغاز به کار مجلس جلسه‌ای با رئیس قوه قضاییه داشته باشد که امید است با برگزاری این جلسه بخش اعظمی از مشکلات جنگل‌خواری مرتفع شود.


به گزارش خانه ملت، در نشست کارگروه مشترک رسانه ملی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها مقرر شد با توجه به شروع موج سفرهای تابستانی و به منظور اطلاع رسانی و آموزش همگانی برای ارتقای حفاظت از جنگل‌ها، هشتم مرداد با عنوان روز جنگل رمز حیات، تعیین و برنامه‌های ویژه‌ای در شبکه خبر و شبکه‌های ملی و استانی صدا و سیما پخش شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس قوه قضائیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته