دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1397 - 23:40
نماینده مردم شهرضا در مجلس:

امیدوارم طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس رای بالایی بیاورد

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح یک‌فوریتی شفافیت آرای نمایندگان با امضای ۲۹ نفر از نمایندگان مجلس هفته گذشته تحویل هیأت رئیسه مجلس شد و امیدوار هستیم مانند طرح‌های دیگر با آرای بالا رأی بیاورد.
کد خبر : 306596

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، سمیه محمودی در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا با بیان این‌که شهدا باید الگوی مسؤولان باشند، اظهار کرد: هفته دولت بهترین زمان برای ارائه خدمات به مردم و ارائه گزارش عملکرد است تا مردم به نظام جمهوری اسلامی اعتماد کنند.


نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که باید به مردم احترام گذاشت، افزود: مردم ولی‌نعمت ما هستند، نظام با حمایت مردم پیش رفته است، در هر لباسی که هستیم وظیفه خدمت به مردم را داریم و باید به هر نحوی مشکلات مردم را برطرف کرد.


وی با بیان این‌که وظیفه اصلی نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است، بیان کرد: در کارگروه‌های تخصصی مجلس مسائل و مشکلات بیمه در حال بررسی است تا بتوانیم صنعت بیمه را در کشور نجات دهیم.


محمودی با اشاره به قانون جامع خدمات کشوری، عنوان کرد: این قانون در کمیسیون اجتماعی و کارگروه‌های تخصصی در حال بررسی است، بعد از قانون اساسی، قانون جامع خدمات کشوری مهم‌ترین قانون است.


وی با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، تاکیدکرد: لایحه قانون ارزش افزوده در مجلس آمده است اگر این قانون بازنگری شود به سود کشور و شهرستان شهرضا است.


نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: طرح یک‌فوریتی شفافیت آرای نمایندگان با امضای ۲۹ نفر از نمایندگان مجلس هفته گذشته تحویل هیأت رئیسه مجلس شد و امیدوار هستیم مانند طرح‌های دیگر با آرای بالا رأی بیاورد.


وی با بیان این‌که آرای نمایندگان موجود است و مسأله مخفی وجود ندارد، ادامه داد: بر اساس این طرح هیأت رئیسه مجلس موظف است تا آرای نمایندگان اعم از موافق، مخالف و یا ممتنع، در خصوص طرح‌ها و لوایح مختلف را منتشر کند.


محمودی با اشاره به حمایت خود از طرح شفافیت آرای نمایندگان، اضافه کرد: این طرح بعد از تحویل به هیأت رئیسه به معاونت قوانین مجلس ارجاع شد تا پس طی روند قانونی به کمیسیون شوراها و امور داخلی ارجاع و بعد از بررسی در صحن مجلس مطرح شود.


وی با اشاره به قانون عدم به‌کارگیری بازنشستگان در مسؤولیت‌های دولتی، اظهار کرد: طرح عدم به‌کارگیری بازنشستگان با آرای بالا مورد تأیید واقع شد اما شورای نگهبان به این طرح ایراد گرفته است که برای رفع ایراد، در دستور کار هیأت رئیسه مجلس قرار گرفته است و امیدوار هستیم تغییرات آن مورد تأیید شورای نگهبان قرار بگیرد.


نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بازنشستگان بسیاری در سمت‌های کلیدی کشور مشغول فعالیت هستند و باید با شغل خود خداحافظی کنند، افزود: اگر ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان اعمال شود جوانان نخبه و انقلابی بسیاری مشغول به‌ کار می‌شوند، عدم گردش نخبگان سبب رکود در کشور شده است.


وی با اشاره به این‌که مجلس در حال کار بر روی فساد در دولت است، عنوان کرد: نخستین کار برای جلوگیری از فساد جدا کردن دولت از بنگاه‌داری است، همه درآمد دولت باید به حساب خزانه واریز و از آن‌جا برداشت شود اگر این کار انجام شود کمترین فساد را در کشور خواهیم داشت.


محمودی با اشاره به این‌که مجلس کمترین بودجه کشور را دارد که بر روی آن نظارت می‌کند، گفت: اگر منابع کلی کشور وارد خزانه شود می‌توان بهتر برای آن تصمیم‌گیری کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: شفافیت آرا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته