دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1397 - 23:11
معاون وزیر علوم:

طرح وزارت علوم برای حذف کنکور ۲ فاز دارد/ نیازی به ثبت نام تمامی داوطلبان نیست

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرحی خبر داد که بر اساس آن کنکور در ۲ فاز حذف می‌شود.
کد خبر : 306593

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، مجتبی شریعتی نیاسر با اشاره به ضروری نبودن ثبت‌ نام تمام داوطلبان ورود به دانشگاه در آزمون کنکور، گفت: حدود 85 درصد داوطلبان صرفاً برای محک و آزمایش توانایی خود برای ورود به رشته‌های پرمتقاضی مانند پزشکی، دندانپزشکی و مهندسی‌های دانشگاه‌های سطح یک کشور در آزمون کنکور شرکت می‌کنند؛ در حالی که اگر این ذهنیت وجود نداشته باشد، شرکت تمامی داوطلبان ورود به دانشگاه در کنکور ضرورتی ندارد.


معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: از آنجا که حضور یا عدم‌حضور داوطلبان در کنکور موضوعیت ندارد، حتی با وجود اینکه فرد در کنکور غایب بوده یا نمره منفی گرفته -در صورتی که به دنبال رشته‌های پرمتقاضی نباشد- می‌تواند انتخاب‌رشته کند.


وی افزود: بر اساس تحلیلی که از فضای کنکور وجود دارد حدود 85 درصد افراد پشت کنکور نیازی به شرکت در کنکور ندارند؛ وزارت علوم برای این افراد طرحی دارد که امیدواریم از سال آینده اجرایی شود تا با اجرای آن فاز اول حذف کنکور طی شود.


شریعتی خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح مربوط به متقاضیان حضور در دانشگاه بدون شرکت در کنکور است چرا که این داوطلبان تمایلی به پذیرش در رشته‌های پرمتقاضی ندارند؛ این افراد پس از قبولی در دانشگاه و ثبت‌ نام عملا نیازی به شرکت در کنکور ندارند.


وی یادآور شد: در صورت اجرایی شدن این طرح داوطلبان خود از شرکت در کنکور صرف‌نظر می‌کنند از سوی دیگر ممکن است در صورتی که در جلسه کنکور حاضر شوند شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه از دست دهند؛ با تحقق این مهم فضای روانی کنکور تقریبا تا 70 درصد بهتر می‌شود.


معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فاز دوم حذف کنکور، بیان کرد: فاز دوم حذف کنکور حداقل به 3 سال زمان نیاز دارد که این 3 سال در گرو هماهنگی‌هایی است که باید با آموزش و پرورش انجام شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته