دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1397 - 00:54
پیشکسوت تیم استقلال:

استقلال در دیدارهای بزرگ بهتر بازی می‌کند

پیشکسوت تیم استقلال گفت: السد حریف آماده‌ای است اما استقلال ثابت کرده در بازی‌های بزرگ بهتر بازی می‌کند.
کد خبر : 306571

محمد نوری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص نمایش دور از انتظار استقلال در دو هفته اخیر لیگ برتر و دیدار حساس این تیم با السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا گفت: قبول دارم که استقلال برابر پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان از شرایط آرمانی دور بود و برای همین هم پنج امتیاز از دست داد.


وی ادامه داد: مصدومیت بازیکنان با ارزشی مانند داریوش شجاعیان، روزبه چشمی، محسن کریمی و مرتضی آقاخان به همراه جدایی امید ابراهیمی، مامه باباتیام، سرور جباروف و سیدمجید حسینی نیز در عدم موفقیت استقلال موثر بوده است. اگر چه مارکوس نیومایر، طارق همام، الحاجی گرو و مرتضی تبریزی جذب شده‌اند اما هنوز هم در برخی پست‌ها استقلال نیاز به تقویت دارد چرا که ضعف در برخی مناطق زمین به خصوص در میانه میدان حس می‌شود. علاوه بر اینکه نفرات جدید به هماهنگی لازم با سایر بازیکنان نرسیده‌اند.


پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: استقلال نیاز به یک لیدر در میانه زمین دارد و همچنین یک بازی‌ساز که بتواند موقعیت‌های خوبی را برای مهاجمان تیم آماده کند و آنها را حسابی تغذیه کند. اگر در میانه میدان استقلال صاحب بازیکنانی توانمند و خلاق شود به طور حتم در برابر رقبا شانس بیشتری برای پیروزی دارد.


وی افزود: السد در خط میانی بازیکنان قابلی چون ژاوی، گابی و حسن الهیدوس را در اختیار دارد که توانمندی‌های بالایی دارند. همچنین در خط حمله بغداد بونجاح مهاجم فرصت‌طلب و زهرداری است. این تیم در فاز تهاجمی بسیار خطرناک عمل می‌کند و بدون تردید اگر بتوانند کنترل میانه زمین را در اختیار بگیرند، کار استقلال در خانه و مقابل هوادارانش سخت می‌شود.


نوری با اشاره به این موضوع که استقلال نباید در خانه مقابل السد دروازه‌اش باز شود، تصریح کرد: اولویت برای تیم استقلال برابر السد گل نخوردن است. بازیکنان تیم باید باهوش باشند و اجازه فرصت‌سازی را از حریف قطری بگیرند. اینکه استقلال در دو هفته اخیر عملکرد خوبی نداشت باید فراموش شود و بازیکنان موظف هستند تا بهترین بازی را ارائه کنند. السد بازیکنان بزرگی را جذب کرده اما این موضوع دلیل نمی‌شود تا ترس و استرسی برابر نماینده ایران نداشته باشد. ضمن اینکه بازیکنان استقلال پیش از این ثابت کردند که در دیدارهای بزرگ نمایش بهتری ارائه می‌کنند و باید از هراس بازیکنان السد نهایت استفاده را ببرند.


پیشکسوت تیم استقلال تاکید کرد: استقلال در روز بازی با السد از حمایت هواداران بهره می‌برد. در ورزشگاه آزادی طرفداران استقلال شور و غوغای زیادی به پا می‌کنند و این بازیکنان تیم هستند که باید از امتیاز میزبانی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. السد پیش از این مغلوب استقلال شده و باید این مسئله در نظر گرفته شود که استقلال از گروه مرگ که در آن تیم‌های العین امارات، الهلال عربستان و الریان قطر حضور داشتند به عنوان صدرنشین صعود کرد و این توانایی را دارد تا یکی دیگر از تیم‌های عربی را شکست دهد.


نوری یادآور شد: به نظرم برتری با اختلاف دو گل به شرط گل نخوردن می‌تواند تا حدود زیادی ضامن صعود استقلال به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود چرا که در بازی برگشت سرعت بازیکنانی مانند فرشید اسماعیلی می‌تواند در ضدحمله‌ها، استقلال را به گل برساند و خیال سرمربی تیم و هواداران را آسوده کند.


انتهای پیام/4048


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته