دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1397 - 07:50
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با آنا تشریح کرد؛

تمایل سوری‌ها برای حضور ایران در بازسازی سوریه/ طرح‌های خوبی در سوریه داریم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سوری‌ها با توجه به اینکه در زمان جنگ حسن‌نیت ایرانی‌ها را دیده‌اند، به‌طور جدی حاضرند قراردادهایی را با شرکت‌های ایرانی منعقد کنند.
کد خبر : 306524

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اهمیت تقویت دیپلماسی اقتصادی در سوریه اظهار کرد: قراردادهای بازسازی در سوریه به‌نحوی که منافع دو کشور را در بر داشته باشد، صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه معتقدیم این کارها از لحاظ زمانی باید با سرعت بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: کارهای خوبی انجام شده و سوری‌ها با توجه به اینکه در زمان جنگ حسن‌نیت ایرانی‌ها را دیده‌اند، به‌طور جدی حاضرند برای برآورد هزینه‌هایی که ایران در سوریه انجام داده و بازپرداخت آن‌ها، قراردادهایی را با شرکت‌های ایرانی منعقد کنند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: طرح‌های بازسازی سوریه هیچ‌کدام رایگان توسط ایرانی‌ها انجام نمی‌شود؛ حتی اخیراً که موضوع ساخت 30 هزار واحد مسکونی در سوریه مطرح شده، هیچ‌کدام از این‌ طرح‌ها بدون قرارداد نیست و همه تأمین مالی شده و پولش پرداخت می‌شود.


فلاحت‌پیشه درباره اینکه چرا تاکنون سفری به سوریه نرفته است، گفت: برای این سفر برنامه‌ریزی کرده‌ام و به محض فراهم شدن شرایط این سفر انجام خواهد شد.


وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از حضور در ریاست کمیسیون امنیت ملی این تقاضا را مطرح کردم، خاطرنشان کرد: در این رابطه با سفیر کشورمان در سوریه و سفیر سوریه هم مذاکراتی انجام داده‌ام و همچنین ملاقاتی با مسئولان بازسازی سوریه داشته‌ام و این سفر به‌زودی انجام خواهد شد.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته