دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1397 - 00:57
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

دولت از مسئله قاچاق غفلت نکند/ امنیت اقتصادی نیازمند تعامل قواست

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قوه مجریه، مقننه و قضائیه مسئولیت دارند تا با تعامل بیشتر امنیت اقتصادی را در جامعه حاکم کنند.
کد خبر : 306509

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی ملکوتی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به ارزیابی کارنامه دولت دوازدهم پرداخت و گفت: متاسفانه مردم از وضعیت اقتصادی رنج می‌برند و نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی می‌کنند.


نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گرچه برخی فعالیت‌ها و اقدامات از سوی دولت انجام می‌گیرد؛ اما این اقدامات چشمگیر نیست و مورد توجه واقع نمی‌شود، زیرا مردم در مشکلات اقتصادی به سر می‌برند و همه مسائل تحت‌الشعاع این موضوع قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به فکر حل وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم باشد، تصریح کرد: امروز برگزاری کنسرت و موضوعاتی که دردی از مردم حل نمی‌کند، نباید در اولویت کار دولت قرار بگیرد.


ملکوتی با تصریح اینکه مسئله اول کشور مشکلات اقتصادی است، اظهار کرد: مسئولان دولتی به فکر برطرف کردن رنج و محنت مردم باشند، نه اینکه هر روز یک موضوع حاشیه‌ای را بزرگنمایی کنند و از اصل مسئله دور شوند.


وی گفت: در طول 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی، روحانیت حامی نظام و انقلاب بوده است و همیشه تلاش کرده که از عملکرد دولت‌ها حمایت کند؛ اما اکنون مردم توجیهی را نمی‌پذیرند، زیرا به برخی مسئولان و دولتمردان بی‌اعتماد شده‌اند.


نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: مسئولان طوری عمل کنند که معاش و اقتصاد مردم تامین شود، یکی از راه‌حل‌های اقتصادی جلوگیری از قاچاق اجناس و رسیدگی به بازار است؛ دولت از این موضوع غفلت نکند.


وی با بیان اینکه عملکرد ضعیف برخی مسئولان در دستگاه‌های اجرایی کشور مردم را نسبت به نظام بی‌اعتمادی کرده است، گفت: مردم برای تحقق نظام مقدس اسلامی خون‌دل‌ها خورده و هزاران شهید تقدیم کرده‌اند، لذا نباید از این سرمایه‌ها غفلت کنیم.


ملکوتی ادامه داد: عملکرد ناموفق مسئولان هرگز قابل دفاع و توجیه نیست؛ همه دستگاه‌ها اجرایی از قوه مجریه گرفته تا قوه مقننه و قضائیه در این زمینه مسئولیت دارند، باید در تعامل بیشتر باشند تا امنیت اقتصادی در جامعه حاکم شود.


وی باردیگر یادآور شد: نمی‌گوییم هیچ اقدام یا فعالیتی در این دولت صورت نگرفته است، اگر کاری هم انجام شده امروز به دلیل افزایش حجم مشکلات اقتصادی، تحت‌الشعاع قرار گرفته و دیده نمی‌شود.


نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شعار دولت آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی، مبارزه با تورم بود؛ امروز نه تنها این شعار محقق نشده است، بلکه هر روز شاهد روزافزون تورم هستیم.


وی افزود: برخی در تلاشند که با فرمول‌های اقتصادی افزایش تورم را توجیه کنند، اما مردم هنوز گشایشی در زندگی خود احساس نمی‌کنند؛ زیرا در گذشته با یک هزینه اندک می‌توانستند امور روزمره خود را بگذارند، ولی اکنون با افزایش قیمت‌ها مردم توانایی حل مشکلات اقتصادی خود را ندارند و این موضوع آن‌ها را رنج می‌دهد.


ملکوتی خاطر نشان کرد: مسئولان احساس وظیفه کنند و بدانند مدیون مردم هستند و نمی‌توانند در برابر مشکلات سکوت کرده و هیچ سخنی نگویند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته