دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1397 - 03:20
دانستنی‌های پلیسی؛

راه‌هایی برای پیشگیری از غارت‌های اینترنتی

اگر در حال کار با سایتی هستید که اجناس را به قیمت مزایده‌ای می‌فروشد (سایت حراجی)، انجام چند کار ساده می‌تواند به انجام یک فعالیت ایمن‌تر و مطمئن‌تر، در این سایت‌ها کمک کند.
کد خبر : 306498

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پلیس فتا در توصیه‌هایی به شهروندان اعلام کرد: اجازه ندهید کلاهبرداران به سیستم شما نفوذ کنند. اگر چند نکته امنیتی زیر را رعایت کنید، خرید و بانکداری اینترنتی، کار بی‌خطری خواهد بود. اگر در حال خرید اینترنتی هستید، به دنبال نشانه‌های مشهود و معتبری باشید که نشان دهد در حال خرید از یک شرکت معتبر هستید.


آیا آن‌ها در دنیای واقعی نیز فعالیت می‌کنند؟ آیا می‌توانید آدرس و شماره تلفن آن‌ها را ببینید؟


آیا وب‌سایت آن‌ها امن و مطمئن است؟ وقتی‌که در حال ارائه جزئیات کارت اعتباری یا اطلاعات شخصی برای هر نوع پرداختی هستید، در صفحه‌ای که در حال ارائه این اطلاعات هستید، به‌دنبال علائم انسداد (padlock) و https:// باشید.


آیا آن‌ها یک سیاست حفظ حریم شخصی روشن و مشخص دارند؟ آیا سیاست آن‌ها برای بازپرداخت وجوه واضح و روشن است؟


قبل از این‌که شروع به کارکنید، روند مزایده، قوانین سایت و توصیه‌های امنیتی شرکت مزایده‌گذار را به‌خوبی درک کرده و متوجه شوید.


خریدار یا فروشنده را بشناسید. سؤالات خود را مطرح کنید. بازخورد (پاسخ) آن‌ها را بررسی کنید.


گذرواژه (رمز عبور) و یا اطلاعات شخصی خود را در اختیار کسی قرار ندهید.


در زمان تحویل دادن پول، از راه‌های مطمئن مانند درگاه‌های بانکی (یک سایت اینترنتی برای نقل‌وانتقال پول) یا کارت اعتباری استفاده کنید.


چگونگی کشف نشانه‌های بارز از مهندسی اجتماعی را یاد بگیرید


آن‌ها جوایز نفیسی را وعده خواهند داد: بردن جوایز لاتاری (قرعه‌کشی)


یک حس تصنعی از فوریت (خصوصاً در هنگام پرداخت وجوه) وجود دارد.


جزئیات اضافی و غیرعادی را از شما می‌خواهند.


از شما می‌خواهند هزینه‌های جانبی را پرداخت کنید یا اطلاعات شخصی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید.


پلیس فتا در پایان تاکید کرده است که احتیاط کنید و در مورد این مسائل، از منطق خود استفاده کنید. این مسئله به پول شما مربوط می‌شود. بنابراین اگر به شما احساس ناخوشایندی دست داد یا احساس راحتی نکردید، از این سایت خارج شوید. باعجله کاری را انجام ندهید. قبل از این‌که تصمیمات اساسی و بزرگی بگیرید، با هر شخصی که به او اعتماد دارید، صحبت کنید. به یاد داشته باشید، اگر شرایط به‌گونه‌ای بیش از انتظار، عالی به نظر رسید، احتمالاً حقه‌ای در کار است.


انتهای پیام/4039/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته