دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مسئول بورس کالا:

اسامی خریداران بورس کالا با رضایتشان در روزهای آینده منتشر می‌شود

مدیر روابط عمومی بورس کالای ایران گفت: اسامی و مشخصات خرید مشتریان و خریداران کالا از بورس کالا که اقدام به تکمیل رضایت‌نامه افشای اطلاعات خرید کرده‌اند، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق سایت بورس کالای ایران اعلام خواهد شد.
کد خبر : 306471

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از بورس کالای ایران محمد حسنیسعدی در خصوص افشای اسامی خریداران کالا از بورس کالا گفت: بورس کالا بیش از هر نهاد و مرجعی طرفدار شفافیت و نظارت در بازارهای متشکل است و در این راستا همواره اطلاعات برای نهادهای تصمیم‌ساز نظارتی و حاکمیتی بطور مستمر ارسال می‌شود.


محمد حسنی سعدی افزود: ارسال اطلاعات خریداران از ابتدای آغاز فعالیت بورس کالا تا به امروز برای نهادهای نظارتی و حاکمیتی ارسال شده است. در این‌باره سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وابسته به وزارت صنعت و همچنین سازمان امور مالیاتی کشور وابسته به وزارت اقتصاد هماکنون به‌طور هفتگی اطلاعات معاملات شامل خریداران و فروشندگان کالا را از بورس کالا دریافت می‌کنند.


مدیر روابط عمومی و امور بینالملل بورس کالای ایران ادامه داد: همچنین در سامانه بهین‌یاب وزارت صمت با وجود اعلام خریداران تأییدشده به بورس کالا اما در بازگشت معاملات دوباره تحت فایلی از اطلاعات خریداران و فروشندگان معامله صورت‌گرفته به این وزارتخانه ارسال می‌شود. بر همین اساس اطلاعات خریداران و فروشندگان کالا همواره در دسترس سیاست‌گذاران وجود داشته و در کنار آن‌ها نیز برخی نهادها به‌طور جداگانه اطلاعات مورد نیاز را از بورس کالا دریافت می‌کنند که با تلفیق صلاحیت‌سنجی خریداران و بررسی‌های جامع‌تر می‌توانند به اطلاع عموم مردم برسانند.


وی اعلام کرد: با این حال، با توجه به دریافت رضایت‌نامه از مشتریان و خریداران کالا طی هفته‌های اخیر از بورس کالا جهت افشای اسامی و اطلاعات خرید آن‌ها، طی روزهای آینده اسامی این خریداران از طریق سایت رسمی بورس کالای ایران منتشر خواهد شد.


مدیر روابط عمومی و امور بینالملل بورس کالای ایران در پایان اظهار ;vn: بورس کالا یک بازار است و در حوزه بررسی صلاحیتسنجی و اعلام سهمیه خریداران قبل از معرفی به بورس کالا و همچنین نوع مصرف مشتریان پس از خرید از بورس ورود نمیکند و این امر در حیطه اختیارات نهادهای دیگر است.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

برچسب ها: بورس کالا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته