دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1394 - 09:31

فتحی‌پور: قیمت دلار مربوط به تحریم‌ها نیست/ چیزی ارزان نخواهد شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رد احتمال کاهش قیمت دلار گفت: نباید انتظار داشته باشیم با توافق هسته‌ای قیمت دلار و ارز کاهش یاید، چراکه نوسان قیمت ارز موضوع مربوط به تحریم‌ها نبوده است.
کد خبر : 30647

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره وضع بازار ارز ایران و واکنش سرد دلار به توافق هسته‌ای گفت: من نمی‌دانم بر چه اساسی برخی تصور داشتند که با توافق هسته‌ای قیمت دلار کاهش می‌یابد، موضوع ارز و قیمت دلار مربوط به تحریم‌ها نیست و به درآمدهای ارزی کشور بستگی دارد.


نماینده مردم کلیبر در مجلس با بیان اینکه «عرضه و تقاضای بازار تعیین‌کننده قیمت ارز است»، ادامه داد: کاری که باید انجام بدهیم این است که قیمت ارز را در همین محدوده حفظ کنیم تا بیش از این افزایش نیابد.


وی با بیان اینکه «قطعا قیمت هیچ چیزی ارزان نخواهد شد»، در توضیح علت این پیش‌بینی اظهار کرد: اکنون ما در وضع رکود هستیم. اگر اشتغال در کشور رونق پیدا کند، در آن صورت می‌توان انتظار کاهش قیمت داشت.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه «رکود بدتر از تورم است»، گفت: ما باید در دوران پساتحریم، تمام توان کشور را برای خروج از رکود به‌کار گیریم و از سفر هیئت‌های خارجی به ایران برای واردات فناوری، مواد اولیه به‌خصوص سوئیفت استفاده کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب