دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

به طلا فروش‌ها اعتماد کنید

رئییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان مطمئن بود طلافروش‌ها جنس تقلبی به مشتریان نمی‌فروشند، گفت: گرچه تشخیص اصل یا تقلبی بودن قطعه طلا برای افراد عادی غیرممکن است، اما می‌توان به طلافروشان دارای جواز کسب اعتماد کرد.
کد خبر : 30646

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه تشخیص اصل بودن سنگ‌های کار شده بر روی قطعات طلا نیز مانند تشخیص اصل بودن خود قطعه کاری فنی است، ادامه داد: باید هنگام خرید به طلا فروش‌ها اطمینان کرد، اما مردم در صورت وجود هر گونه مشکل در این زمینه می‌توانند روزهای یکشنبه به اتحادیه طلا و جواهر مراجعه کرده و مشکل را پیگیری کنند.


به گفته او طلا فروشی‌های دارای جواز کسب به طور مرتب توسط سازمان ملی استاندارد مورد بررسی قرار می‌گیرند و عیار و قاچاق نبودن طلاهای آنها کنترل می‌شود.


کشتی آرای همچنین با تایید این که برخی طلافروشان بدون جواز کسب فعالیت می‌کنند، گفت: این طلا فروشی‌ها در حال انجام کارهای اداری و تکمیل مدارک برای گرفتن جواز هستند و فعالیت‌شان غیر قانونی نیست.


وی افزود: طلا فروشی‌هایی که به طور موقت و بدون جواز کسب فعال‌اند، فاکتورهایی صادر می‌کنند که کاملا قانونی است و در صورت تقلب نیز قابل پیگیری است. با این حال اگر مشتری قطعه طلایی را خرید و کاغذ خریدی که به هر شکلی دارای شماره تلفن و آدرس بود را دریافت کرد،‌ می‌تواند از همان فاکتور به عنوان سند خرید برای پیگیری‌های بعدی استفاده کند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته