دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1397 - 00:46

دولت ایتالیا اتحادیه اروپا را تهدید کرد

دولت ایتالیا اتحادیه اروپا را تهدید کرد که در صورت عدم همکاری سایر کشورهای اروپایی در پذیرش پناهجویان، کمک‌های مالی خود را به این اتحادیه قطع خواهد کرد.
کد خبر : 306441

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از گاردین، این تهدید ایتالیا پس از آن عنوان می‌شود که اتحادیه اروپا این کشور را به دلیل عدم پذیرش قایق‌های پناهجویان سرگردان در دریای مدیترانه سرزنش نمود.


نخست‌وزیر ایتالیا روز جمعه اعلام کرد: "در جریان نشست کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، توافق لازم برای پذیرش اشتراکی ۱۵۰ پناهجویی که قایق دی‌چوتی که روز دوشنبه بعد از امتنای دولت مالت در سواحل کاتانیای ایتالیا پهلو گرفت، حاصل نشده است".


جوزپه کنته در حساب فیسبوک خود نوشت: "ایتالیا به این توافق عمل خواهد کرد ولی متاسفانه اتحادیه اروپا نتوانسته مطابق اصول همبستگی و مسئولیت‌پذیری عمل کند".


از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار پناهجو به سواحل ایتالیا وارد شده‌اند و این موضوع سبب قدرت یافتن احزاب ضدمهاجرت در این کشور شده است.


وزیر کشور ایتالیا که رهبر حزب دست راستی لیگ می‌باشد، تاکید دارد در شرایطی که پنج میلیون نفر ایتالیایی در فقر به سر می‌برند، پذیرش مهاجران پرشمار منطقی نیست.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته