دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با افزایش نرخ تورم؛

صبحانه گران شد

قیمت روز پنیر سفید پاستوریزه ایرانی با نرخ هر کیلو گرم 11 هزار تومان و تخم مرغ با بسته‌بندی 20 تایی با قیمت 9 هزار 200 تومان از افزایش نرخ اقلام صبحانه در سفره مردم حکایت دارد.
کد خبر : 306391

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از مرکز آمار، نرخ تورم 12 ماه منتهی به مردادماه 1397 با افزایش یک درصدی به 9.7 درصد رسید؛ همچنین نرخ تورم یکساله اقلام خوراکی، آشامیدنی و دخانیات 12.1 درصد اعلام شد.


شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٩.١ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٣.٦ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماه منتهی به مردادماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ١٢.١ و ٨.٨ درصد است.


همچنین در ماه جاری تمامی بخش‌های زیرمجموعه شاخص کل با افزایش قیمت همراه بوده‌اند که در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «دخانیات»، گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها» (مرغ ماشینی، انواع ماهی و انواع گوشت قرمز)، گروه «شیر، پنیر و تخم مرغ» (تخم مرغ ماشینی، ماست پاستوریزه، پنیر پاستوریزه و شیر پاستوریزه)، گروه «میوه و خشکبار» (پسته، مغز گردو)، گروه «آشامیدنی‌ها» (آب معدنی)، گروه «خوراکی‌های طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» (رب گوجه فرنگی)، گروه «قند و شکر و شیرینی» (بستنی پاستوریزه، شکر)، گروه «سبزیجات» (هویج فرنگی) و گروه «روغن‌ها و چربی‌ها» (کره گیاهی) است.


در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» گروه مبلمان، لوازم خانگی و نگهداری معمول آنها (اطو، ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، انواع ظروف آشپزخانه) گروه «حمل و نقل» (انواع خودرو، دوچرخه، بلیت مسافرت داخلی با هواپیما) و گروه تفریح و فرهنگ (مانیتور، تجهیزات رایانه، تبلت) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


بر اساس قیمت روز فروش انواع پنیر فله سنتی و صنعتی، پنیر تبریز درجه یک و کم‌چرب با قیمت مصوب هر کیلوگرم 20 هزار تومان، پنیر تبریز مخلوط گاو و گوسفندی با قیمت مصوب هر کیلو گرم 22 هزار تومان، پنیر گوسفندی لیقوان درجه 1 با قیمت مصوب هر کیلوگرم 26 هزار تومان، پنیر گوسفندی لیقوان ممتاز با قیمت مصوب هر کیلوگرم 29 هزار تومان، پنیر سفید پاستوریزه ایرانی یواف با قیمت مصوب هر کیلوگرم 11 هزار تومان، پنیر لاکتیکی پاستوریزه با قیمت مصوب هر کیلوگرم 14 هزار تومان و پنیر سفید پاستوریزه گلپایگان با قیمت مصوب هر کیلوگرم 19 هزار تومان مشخص شد.


شکر بسته‌بندی پنج کیلوگرمی نیز با قیمت مصوب هر عدد 19 هزار تومان، شکر بسته‌‌بندی سه کیلوگرمی با قیمت مصوب هر عدد 11 هزار و 400 تومان، شکر فله (کیسه 50 کیلویی) با قیمت مصوب هر کیلوگرم 3 هزار و 400 تومان و شکر بسته‌بندی 10 کیلوگرمی با قیمت مصوب هر عدد 34 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.


بر اساس قیمت‌های بازار، تخم مرغ در بسته 20 عددی با بسته‌بندی شانه‌های خمیری شرینگ شده با 9 هزار 200 تومان و با بسته بندی شانه‌های خمیری-کارتنی و مقوایی درب‌دار با 9 هزار 400 تومان و همچنین تخم مرغ در بسته‌بندی 15 عددی با بسته‌بندی شانه‌های خمیری شرینگ شده به قیمت 6 هزار و 500 تومان و با بسته بندی شانه‌های خمیری-کارتنی و مقوایی درب‌دار به 6 هزار و 700 تومان به مشتریان فروخته شد.


این درحالی است که رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا در خصوص آخرین قیمت تخم مرغ در بازار میادین گفت: هر شانه 30 تایی تخم مرغ در بازار برای مصرف‌کننده 12 هزار و 600 تومان پخش می‌شود.


بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت شیرخام کیلویی 1570 تومان تعیین شده، این درحالی است که امرالله سرحدی، رئیس اتحادیه لبنیات کرج گفته بود: شیر با قیمتی بین 1850 تا 2200 تومان از گاوداری‌ها خریداری می‌شود اما احتمال دارد به 3000 تومان نیز برسد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: صبحانه قیمت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته