دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1397 - 12:18
معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی مطرح کرد؛

قابلیت اتصال کریدور اروم‌چی- اکتائو- انزلی به اروپا از داخل ایران

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه‌اندازی کریدور اروم‌چی-اکتائو-انزلی گفت: می‌توان این مسیر را به داخل کشور و از طریق مرز بازرگان به سمت اروپا ادامه داد.
کد خبر : 306378

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی‌زاده در بازدید از پروژه‌های عمرانی-زیرساختی، گردشگری و مجتمع بندری کاسپین اقدامات انجام‌شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی طی سال‌های اخیر را ارزشمند ارزیابی کرد و با بیان اینکه عدم بهره‌گیری از منابع و بودجه دولتی در احداث پروژه‌های زیرساختی منطقه بسیار ارزشمند است، افزود: استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی نکته مهمی است که می‌تواند به‌عنوان الگو در سطح کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


وی با تأکید بر اینکه استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث بخش‌های مختلف بندر کاسپین از جمله اسکله‌ها، انبار و سیل و سردخانه بهترین و جذاب‌ترین اقدامات در حال اجرا از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در مجتمع بندری است، اضافه کرد: عملکرد منطقه آزاد انزلی در بخش‌های توریستی و گردشگری قابل‌توجه بوده و این منطقه یکی از مناطق آزاد موفق کشور است که در ستاد لجستیک کشور در وزارت راه با حضور نمایندگان نهادهای مختلف فعال است.


معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، فعال‌سازی کریدور بین‌المللی جدید ایجادشده از سوی منطقه آزاد انزلی در مسیر ایران و چین را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: می‌توان این مسیر را به داخل کشور و از طریق مرز بازرگان به اروپا ادامه داد.


تقی‌زاده توجه به نیازهای کاهش هزینه، زمان و امنیت کالا با حضور شرکت‌های بیمه‌ای را به‌منظور اقتصادی کردن کریدوها برای بازرگانان مهم ارزیابی و اظهار کرد: بعد از راه‌اندازی کریدور جدید اروم چی-اکتائو- انزلی، بخش قزاقستان تا انزلی را جزو کریدور شمال- جنوب قرار داده‌ایم.


معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بازرگانانی که در مسیر کشورهای دریای خزر تجارت می‌کنند در این منطقه را مهم قلمداد کرد و افزود: منطقه آزاد انزلی در توسعه مناسبات تجاری ایران با کشورهای همسایه دریای خزر نقش مهمی ایفا خواهد کرد.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب